Rise Olsen Skrevet January 27, 2018 Rapporter Share Skrevet January 27, 2018 Hej Mikkel, Super produkt du har strikket sammen Kører pt. v0.996 og ser frem til de udvidelser der er i nyeste version. Jeg tænkte, at et naturligt skridt videre, når du har fået Philips Hue til at virke, kan være at implementere IKEA Trådfri :-) Jeg har fundet noget info, der måske kan være inspiration for dig :-) https://www.npmjs.com/package/node-tradfri Jeg har ikke pt. selv IKEA trådfri, men påtænker at købe det, når der er en løsning til at styre det via installationen. /Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Hartung Besvaret January 27, 2018 Rapporter Share Besvaret January 27, 2018 Ikea Trådfri kan allerede styres via HUE, så det burde ikke være nødvendigt at lave en separat implementering til det. :-) https://www.smarthomegeeks.co.uk/how-to/add-ikea-tradfri-philips-hue/ Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rise Olsen Besvaret January 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2018 27 minutter siden, Brian Hartung skrev: Ikea Trådfri kan allerede styres via HUE, så det burde ikke være nødvendigt at lave en separat implementering til det. :-) https://www.smarthomegeeks.co.uk/how-to/add-ikea-tradfri-philips-hue/ Men det kræver så, at man køber en Philips Hus Bridge også... For at opdatere pærerne i IKEA Trådfri kræves en IKEA Trådfri gateway. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Hartung Besvaret January 27, 2018 Rapporter Share Besvaret January 27, 2018 4 timer siden, Rise Olsen skrev: Men det kræver så, at man køber en Philips Hus Bridge også... For at opdatere pærerne i IKEA Trådfri kræves en IKEA Trådfri gateway. Klart - til dem der ikke har HUE, men kun Trådfri. :-) Selvfølgelig.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 27, 2018 Rapporter Share Besvaret January 27, 2018 Jeg må en tur i Ikea :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 28, 2018 Rapporter Share Besvaret January 28, 2018 Det er total udsolgt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
El-hansen.dk Besvaret February 11, 2018 Rapporter Share Besvaret February 11, 2018 Hej Mikkel Skovgaard Skal du låne et sæt IKEA Trådfri til at leje med. Så kan jeg sende mit op til dig. Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret February 13, 2018 Rapporter Share Besvaret February 13, 2018 På 11/2/2018 at 18:36 , El-hansen.dk skrev: Hej Mikkel Skovgaard Skal du låne et sæt IKEA Trådfri til at leje med. Så kan jeg sende mit op til dig. Henrik Meget gerne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
El-hansen.dk Besvaret February 13, 2018 Rapporter Share Besvaret February 13, 2018 (rettet) Send lige din adresse på en mail til mig Så sender jeg en pakke til den nærmeste DAO pakkeshop til dig Redigeret February 13, 2018 af El-hansen.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
El-hansen.dk Besvaret March 29, 2018 Rapporter Share Besvaret March 29, 2018 Hej Mikkel. Hvordan ser tidsplanen ud med IKEA? Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret March 31, 2018 Rapporter Share Besvaret March 31, 2018 Skal jeg være ærlig så har jeg først fået det pakket ud her til aften Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
El-hansen.dk Besvaret April 1, 2018 Rapporter Share Besvaret April 1, 2018 Hej Mikkel Det er helt i orden Tiden skal jo være til det Jeg ved bare lidt nysgerrig :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret April 3, 2018 Rapporter Share Besvaret April 3, 2018 Lige nu er jeg ved at få skrevet den måde jeg snakker med IHC controlleren lidt mere optimeret så de nye (og hurtigere controllere) bedre kan lege med. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
El-hansen.dk Besvaret August 23, 2018 Rapporter Share Besvaret August 23, 2018 Hej Mikkel Hvordan går det med IKEA til IHC Jeg er lige ved at sætte min controller op nu :-) Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 23, 2018 Rapporter Share Besvaret August 23, 2018 24 minutter siden, El-hansen.dk skrev: Hej Mikkel Hvordan går det med IKEA til IHC Jeg er lige ved at sætte min controller op nu :-) Henrik Har fået hul men så gik der sjov og leg i den med noget Z-wave - btw. du kan godt styre det som HUE ser det hvis ud til Men det er ikke optimalt - jeg prøver at lave en seperat løsning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
El-hansen.dk Besvaret August 23, 2018 Rapporter Share Besvaret August 23, 2018 Hej. Kan man sætte en IKEA controller op, og vælge HUE i IHC Captain ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret August 23, 2018 Rapporter Share Besvaret August 23, 2018 3 timer siden, El-hansen.dk skrev: Hej. Kan man sætte en IKEA controller op, og vælge HUE i IHC Captain ? https://www.smarthomegeeks.co.uk/how-to/add-ikea-tradfri-philips-hue/ Du skal have en hue controller for det virker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Hartung Besvaret October 24, 2018 Rapporter Share Besvaret October 24, 2018 Hej Mikkel Hvordan går det med Trådfri? :-) Er det en hård nød at knække? Og implementering af Ikea PIR? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret October 24, 2018 Rapporter Share Besvaret October 24, 2018 7 timer siden, Brian Hartung skrev: Hej Mikkel Hvordan går det med Trådfri? :-) Er det en hård nød at knække? Og implementering af Ikea PIR? IKEA trådfri er pænt baglæns og svært at lave - jeg er stadig ved det men gik lidt sur i det pga. nogle afhægigheder det har. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret October 24, 2018 Rapporter Share Besvaret October 24, 2018 7 timer siden, Brian Hartung skrev: Hej Mikkel Hvordan går det med Trådfri? :-) Er det en hård nød at knække? Og implementering af Ikea PIR? IKEA trådfri er pænt baglæns og svært at lave - jeg er stadig ved det men gik lidt sur i det pga. nogle afhægigheder det har. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Hartung Besvaret November 2, 2018 Rapporter Share Besvaret November 2, 2018 På 24/10/2018 at 19:17 , Mikkel Skovgaard skrev: IKEA trådfri er pænt baglæns og svært at lave - jeg er stadig ved det men gik lidt sur i det pga. nogle afhægigheder det har. Ok.. Det var også mere af nysgerrighed end nød. :-) Kører det igennem min HUE brigde og dine seneste opdateringer har gjort det så meget nemmere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 2, 2018 Rapporter Share Besvaret November 2, 2018 1 time siden, Brian Hartung skrev: Ok.. Det var også mere af nysgerrighed end nød. :-) Kører det igennem min HUE brigde og dine seneste opdateringer har gjort det så meget nemmere. Ja i know - jeg har snart lidt ferie / fri weekends så kommer der noget nyt - men det bliver lige efter hvad jeg syntes er sjovest. Lige pt. virker custom dashboard tingene i min test og api tingene er ved at være på plads Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Brian Hartung Besvaret November 2, 2018 Rapporter Share Besvaret November 2, 2018 3 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev: Ja i know - jeg har snart lidt ferie / fri weekends så kommer der noget nyt - men det bliver lige efter hvad jeg syntes er sjovest. Lige pt. virker custom dashboard tingene i min test og api tingene er ved at være på plads Hvordan med den anden vej rundt? Hue og Trådfri motion sensor er noget billigere end IHC's PIR. Kommer der mulighed for at kommunikerer den anden vej? Fra Hue Bridge til IHC? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret November 2, 2018 Rapporter Share Besvaret November 2, 2018 27 minutter siden, Brian Hartung skrev: Hvordan med den anden vej rundt? Hue og Trådfri motion sensor er noget billigere end IHC's PIR. Kommer der mulighed for at kommunikerer den anden vej? Fra Hue Bridge til IHC? Ja det er de omvendte API'er - og det er noget jeg roder med - samme med zwave Brian Hartung og Bjarne Sørensen 1 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret November 2, 2018 Rapporter Share Besvaret November 2, 2018 4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev: Ja det er de omvendte API'er - og det er noget jeg roder med - samme med zwave Uha, jeg glæder mig rigtig meget til at du understøtter trådløs PIR. Hue. Ikea eller noget z-Wave. Så vil jeg udvide med PIR flere steder herhjemme ud over de PIR jeg har på inputs. Jeg magter ikke at trække flere kabler rundt snart :-) Sig endelig til hvis du mangler hjælp til at teste det, så vil jeg købe ind og hænge op. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts