Hop til indhold
  • 0

kalenderstyrring

hougaard1976
 Share

Spørgsmål

hjælp til projekt..

hvad er muligheden for at lave en styrring der sætter udgang on/off på forskellige tidspunkter flere gange på dagen.. forskelligt fra dag til dag.. 

en kalenderfunktion der gør at jeg eks.. den 20/1 2018 kl 7.00 sætter udgang on og kl 8,30 sættes udgang til off. for så igen kl 9 går on og off igen kl 10,30 osv.. og igen dagen efter den 21/1 2018 går udgang on kl 10,00 og off kl 12,00.. osv..

håber der er nogen der har erfaring eller viden om dette er muligt..

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
9 timer siden, hougaard1976 skrev:

hjælp til projekt..

hvad er muligheden for at lave en styrring der sætter udgang on/off på forskellige tidspunkter flere gange på dagen.. forskelligt fra dag til dag.. 

en kalenderfunktion der gør at jeg eks.. den 20/1 2018 kl 7.00 sætter udgang on og kl 8,30 sættes udgang til off. for så igen kl 9 går on og off igen kl 10,30 osv.. og igen dagen efter den 21/1 2018 går udgang on kl 10,00 og off kl 12,00.. osv..

håber der er nogen der har erfaring eller viden om dette er muligt..

Ikke at jeg selv ville kunne finde ud af at lave det, men det kunne være smart hvis man kunne have eks. en Google Kalender hvor man kunne oprette tænd/sluk.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det er noget jeg har tænkt på til IHC Captain - at lave udefrakommende input. Jeg tror måske IHC Bridge har noget planlægning/scheduling

Det er jo basalt set også den absolut helt grundlæggende funktion i et 'home automation system' eller 'Intelligent House Control'.

Et tryk, PIR, temperatur/vind/vand/lys måler, kalender, tale osv er jo netop "udefrakommende" indputs.

IHC Captain, Home Bridge, OpenHab, Domoticz osv er "gateways" der rykker eller udvider begrebet  "udefrakommende" endnu længere ud. Så derfor skal de selvfølgelig kunne det samme.
Som gateway/bridge/plugins (kært barn mange navne) skal de tilsammen føre disse inputs videre til "main"-controlleren, som i det her tilfælde er IHC controlleren, og aller helst også modtage respons retur, så man har styr på hændelserne/styringen. 

Når dét lykkes, så har/får man et virkelig stærkt system, som reelt kun er begrænset af, hvad det kan snakke sammen med.

Hvor svært kan det være :)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

@haugaard:

Har du 3. parts integration til dit IHC eller har du kun controlleren og ønsker funktionen i en eller anden FB ?

Faktisk så findes der en avanceret ur FB allerede hvor du kan det du nævner. Du skal bare selv vælge tider og hvilke der skal være aktiv hvilke dage. Den kan muligvis ikke 10 (forskellige) tændinger hver dag, men prøv evt. om ikke det er sådan noget du er ude efter.

Link til kommentar
Del på andre sites