Hop til indhold

Prøver at blive gode venner med Visual.Går ikke så godt.

bozidar
 Share

Recommended Posts

Hej Forum 

Har lige fået kablet mine Pirs lux sensorer så  jeg kan tænde og slukke lyset efter rummets mørke og ikke efter det udvendige skumrings relæ.

Derfor jeg ændret BAD i STUEN programmet  til en med skumrings relæ.

Jeg har tidligere forsøgt mig med lidt simpel programmering tidligere som har virket ,men nu spiller  det ikke for mig.

Er der en der gider at kigge på mit program (kun BAD stuen ) ,og rette eller komme med input.

PROJEKT TIL KONTROL.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu skriver du ikke hvad det er der ikke kører for dig, men hvis problemet var at PIR ikke tænder lyset igen 2 gang, så kan det skyldes en fejl fra LKs side, idet den fornuftige spærringen de har ved aktivering af "Sluk" også bliver aktiveret når timeren løber ud fra PIR, hvilket ikke er smart.

Jeg har rettet blokken. Hvis du ikke ønsker denne ændring indsætter du bare din blok igen, flytter forbindelserne, og sletter den rettede blok.

Jeg har også slettet forbindelsen fra tryk til rumstyringsblokken, du havde reelt lavet to kip styringer til samme lampe. Desuden har jeg forbundet "Sluk rum" til "Sluk", så din sluk alt og godnat virker.

Bozidar.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Nu skriver du ikke hvad det er der ikke kører for dig, men hvis problemet var at PIR ikke tænder lyset igen 2 gang, så kan det skyldes en fejl fra LKs side, idet den fornuftige spærringen de har ved aktivering af "Sluk" også bliver aktiveret når timeren løber ud fra PIR, hvilket ikke er smart.

Jeg har rettet blokken. Hvis du ikke ønsker denne ændring indsætter du bare din blok igen, flytter forbindelserne, og sletter den rettede blok.

Jeg har også slettet forbindelsen fra tryk til rumstyringsblokken, du havde reelt lavet to kip styringer til samme lampe. Desuden har jeg forbundet "Sluk rum" til "Sluk", så din sluk alt og godnat virker.

Bozidar.vis

Problemet var at den ikke virkede ,altså ikke tændte på pir.

Tester lige .På forhånd tak for hurtig hjælp. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du har forbundet den rigtigt, så behøver du som sådan ikke bekymre dig så meget om programmet (FBén). Har du tilføjet produktet i venstre side og sat den rigtige indgang, så bør du kunne se værdien for den i service view. 
Hvis du selv manuelt sætter den til ON i service view. Så tror controlleren jo at den virker, og derfor tænder den.

Men lige et spørgsmål.. Hvilken PIR er det du har, som også har lux måling? Noget siger mig den ikke er forbundet korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ahh det er den samme jeg har.. Bemærk, den har ikke lux måling. Den har derimod skumringsrelæ :)

Anyway - Du skal være opmærksom på indstillingen af den, den som i vejledningen hedder "Bevægelsesudgang til IHC". Hvis den står til C, så virker det ikke. Den skal enten være A eller B, og så skal du være opmærksom på lysniveauet og skumringsrelæet, uanset om du bruger det eller ej. PIRén reagere IKKE hvis skumring ikke er ON, når den står i position A. Bruger du ikke skumring, bør du sætte den i position B. 

Link til vejledningen:
http://www1.lk.dk/katalog//vejledning/019D875922_05.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Er kommet et skridt videre.

konklusionen er at det var pga at det ikke er forbundet korrekt, men har så fået stue ,køkken og bryggers til at køre ,men ikke entreen, den driller bare.

og jeg er i tvivl om hvordan Henning gjorde dette .Desuden har jeg forbundet "Sluk rum" til "Sluk", så din sluk alt og godnat virker.

Er der en venlig sjæl der gider at kigge på det ?

BOZIDAR 16. JAN VERSION 2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Projektet går langsomt men sikkert fremad. 

Dog har jeg endnu et spørgsmål omkring disse skumrings relæer i mine pir sensorer.

Jeg synes ikke rigtigt  at jeg får nogle input fra dem.

For at udelukke at det er programmeringsfejl ,kunne jeg godt tænke mig at teste den "fysiske tilslutning" er ok.

Hvordan gør jeg det ?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Der kommer ikke noget skumringssignal ud af disse PIR. Det er kun internt i PIR det benyttes såfremt det er valgt A som indstilling. Ellers er det "disablet"

Årsagen til at jeg spørger er at skumrings signalet ikke ændrer sig .Jeg kan godt manipulere det manuelt, men det skifter ikke selv. (har fulgt det over et par dage.)

Pir signalet fungerer fint nok ,men ikke skumring,når jeg kigger i service view.

Min konklusion må så være at "kablingen eller dokumentationen" er forkert.

Iøvrigt jeg er meget taknemmelig for jeres input på mine mange begynder spørgsmål.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 26/1/2018 at 05:27 , Lars1 skrev:

Det kan også være at skumrings niveauet på PIR'en er sat for forkert. Hvis du f.eks. sætter det på 1000 lux skal der være MEGET stærk sol for at skumring vil gå off, og hvis PIR'en peger mod nord, vil dette sandsynligvis kun ske på en god sommer dag.

havde lige et setback.men tror du har ret. Der skal justeres her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok