Peter Høyer Skrevet January 12, 2018 Rapporter Share Skrevet January 12, 2018 Kære alle Hvis man nu tænker på at supplere sit ene badeværelse med en PIR, så drengene ikke skal finde kontakten om natten, hvordan gør jeg så det smartest? Jeg har visual1 og en almindelig 4 slutte sidende lige inden for døren, men kan den udvides med PIR? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret January 12, 2018 Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 Hvis du ikke anvender trykket til andet end tænd/sluk af lyset i badeværelset, kan det udskiftes med denne http://www1.lk.dk/servlet/katalog Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Høyer Besvaret January 12, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 4 minutter siden, Henning Pedersen skrev: Hvis du ikke anvender trykket til andet end tænd/sluk af lyset i badeværelset, kan det udskiftes med denne http://www1.lk.dk/servlet/katalog Jeg går ud fra du hentyder til LK enten 90 eller 180 graders PIR til 24v i det velvoksne katalog. Der er bare det, at jeg også styrer ventilatoren på en af de 4 knapper og jeg ville gerne kunne køre med konstant lys (kip), ventilator og PIR. Jeg ved ikke så meget om IHC (endnu), men kan der være trukket flere ledere (eks. Link-10) til mit 4 slutte end der er brug for og kan jeg derigennem eks. udvide med endnu et modul over eller under mit tryk? Hvad hvis det kun er Link-6? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret January 12, 2018 Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 Skru trykket af og kig, er der 6 eller 10 ledninger Hvis du har ekstra ledninger kan du sættet en ny dåse i væggen, du kan også vælge at trække et nyt kabel til en PIR i loftet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 PaianDK Besvaret January 12, 2018 Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 Tillader mig lige et spørgsmål, når det drejer sig om pir og badeværelse. Hvis man lader lyset på badeværelset styre af en pir, hvad gør man så når nogen eks bruger brusekabinen, så skal der vel en pir der. eller kan den "gå"gennem et forhæng. Vi har jo nogen teenagere der tager lange bade. Men så er det måske fint lyset slukker.... hilsen Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 13, 2018 Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 Det kommer helt an på hvor PIR er monteret og hvilken funktion. Er PIR monteret inden for på badeværelse kan den benyttes til tænd hvis det er mørk, og/eller til "keep alive" og sluk. Den kan nok ikke se igennem bade/bruseforhæng, men dampene vil formentlig virke ligesågodt. Ellers må de stikke hovedet/armen ud hvis lyset slukker og skal tændes igen. Vi har Pir på toiletterne på arbejde og her er tiden ca 2 min så der skal man ind imellem vifte lidt med armene hvis man sidder for længe... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Høyer Besvaret January 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 3 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Vi har Pir på toiletterne på arbejde og her er tiden ca 2 min så der skal man ind imellem vifte lidt med armene hvis man sidder for længe... 2 min??? Det er da en sag for Arbejdstilsynet. LOL. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret January 13, 2018 Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 Man kan også kombinere det, så standard er 2 minutter og så en override knap, der giver eks. 15 minutter, til de lange bade ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 PaianDK Besvaret January 13, 2018 Rapporter Share Besvaret January 13, 2018 gode ideer :-) har prøvet et toilet hvor pir tiden hurtigt udløb og derefter kun tændte når man var 30 cm tæt på den. Det er ikke sjovt når man sidder der i mørke og må rejse sig op viftende med armene for at få lys. lars. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret January 14, 2018 Rapporter Share Besvaret January 14, 2018 På 13/1/2018 at 17:50 , Martin Abildgaard skrev: Man kan også kombinere det, så standard er 2 minutter og så en override knap, der giver eks. 15 minutter, til de lange bade ;-) En PIR styring med "override" pga bad eller lign, det synes jeg ikke giver mening. Jo, hvis man kun bader en sjældent gang imellem, så måske. Men det er nok de færreste mennesker som kun gør det. Hvis man alligevel næsten primært skal tænde/slukke manuelt på en knap, så kan man lige så godt gøre det altid. De PIR styringer vi har, det har konstant funktion. Men det er en konstant funktion som kun sjældent bruges. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Peter Høyer
Kære alle
Hvis man nu tænker på at supplere sit ene badeværelse med en PIR, så drengene ikke skal finde kontakten om natten, hvordan gør jeg så det smartest?
Jeg har visual1 og en almindelig 4 slutte sidende lige inden for døren, men kan den udvides med PIR?
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts