Peter Høyer Skrevet January 10, 2018 Rapporter Share Skrevet January 10, 2018 Som (ny) ejer af et hus med IHC Visual 1, kunne jeg godt tænke mig at vide om det USB->RS232 kabeladapter skal være et særligt eller at alle kan bruges? Jeg synes LK tager uhyggeligt mange penge for sådan et kabel. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 10, 2018 Rapporter Share Besvaret January 10, 2018 Alle burde kunne benyttes såfremt du får installeret den med den rette driver til operativsystemet. Peter Høyer 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 11, 2018 Rapporter Share Besvaret January 11, 2018 På 10/1/2018 at 17:25 , Peter Høyer skrev: Som (ny) ejer af et hus med IHC Visual 1, kunne jeg godt tænke mig at vide om det USB->RS232 kabeladapter skal være et særligt eller at alle kan bruges? Jeg synes LK tager uhyggeligt mange penge for sådan et kabel. Uhh, du skal lige være opmærksom på at de aller fleste USB>RS232 adaptere på markedet kun virker til og med Windows 7. Det findes 2 forskellige chipsæt med tilhørende driver til. Så kører du Windows 10 skal du lige finde den rette adapter fra Ebay eller noget i den stil. Prøv at søg lidt rundt på forummet, jeg selv og en mere har skrevet lidt erfaringer ned omkring det. Og så skal dit serielkabel være fra Sub-D 9-pol hun til Sub-D 9-pol hun og GÅ LIGE IGENNEM, ben 1 til ben 1, ben 2 til ben 2 og ben 3 til ben 3. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Høyer Besvaret January 12, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev: Uhh, du skal lige være opmærksom på at de aller fleste USB>RS232 adaptere på markedet kun virker til og med Windows 7. Det findes 2 forskellige chipsæt med tilhørende driver til. Og så skal dit serielkabel være fra Sub-D 9-pol hun til Sub-D 9-pol hun og GÅ LIGE IGENNEM, ben 1 til ben 1, ben 2 til ben 2 og ben 3 til ben 3. Tak Bjarne. Tro det eller lad vær, men jeg har faktisk en Windows 7 maskine som jeg vil bruge. Jeg har fundet et USB-->RS232 med 9-pol hun-stik, så jeg er lidt spændt på om det kan gå direkte i controlleren. Vi må bare vente og se, om jeg kan få "kontakt", når kablet kommer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret January 12, 2018 Rapporter Share Besvaret January 12, 2018 Super godt. Det lyder rigtig. Bare de ikke kalder det er NULL-modem for så krydser kablet, men det tror jeg ikke når det er en adapter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Peter Høyer
Som (ny) ejer af et hus med IHC Visual 1, kunne jeg godt tænke mig at vide om det USB->RS232 kabeladapter skal være et særligt eller at alle kan bruges?
Jeg synes LK tager uhyggeligt mange penge for sådan et kabel.
Link til kommentar
Del på andre sites
4 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts