Jakob Barfod Skrevet December 10, 2008 Rapporter Share Skrevet December 10, 2008 LK har angiveligt i dag frigivet både[ul][li]IHC Control Visual version 2.6.65 fuld version (versionen fra 16/12-2008)[/li][li]IHC Firmware version 2.6.122[/li][/ul]-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Østerballe Besvaret December 10, 2008 Rapporter Share Besvaret December 10, 2008 en ting kan man da sige om den nye firmware er at den køre noget hurtiger end den gamle og nu fungere kalendern i den fantisk:laugh: :woohoo: Hilsen Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Jeg har først i dag opdaget det...Men synes det er lidt for ringe at man har tilmeldt sig noget nyhedsbrev om IHC, og så får man ikke en gang en mail når der kommer ny firmware???Btw. nu må de jo skynde sig at frigive alle de fine ting de har sat ind i deres software Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lennarth Smed Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 For os dødelige (dovne ), hvad er de markante ændringer i firmwaren? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Nu har jeg opdateret 7 IHC controllere, og de 2 af dem er i fejltilstand, og jeg kan ikke få dem ud af det igen.Jeg har prøvet at opdatere den ene flere gange, men det hjælper ikke.Jeg har også prøvet at smide den gamle firmware ind igen, så kommer den til normal tilstand, men den er ikke helt klar over hvilke udgange den tænder og slukker, for den kipper nærmest med ALT hver gang man trykker på en knap...Venter på at LK ringer tilbage til mig med et svar, og det skal jeg ha' inden for et par timer, ellers er der nok en kunde der bliver meget sur, fordi han ikke kan komme ind i sit hus :s Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Barfod Besvaret December 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Jakob Bruun skrev:Nu har jeg opdateret 7 IHC controllere, og de 2 af dem er i fejltilstand, og jeg kan ikke få dem ud af det igen.Det tyder på, at man måske skal vente med at opdatere, indtil det er afklaret, hvad der gik galt. Har du selv nogen idé om, hvad der gjorde/gør de to fejlende controllere specielle, fx[ul][li]Specielle funktioner,[/li][li]Ydre omstændigheder (fx arten/antallet af tilkoblede moduler),[/li][li]Alder (=> specifikke hardwareversioner),[/li][li]Andet?[/li][/ul]-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Nej, ingen idé... Endnu :)Den ene har meget specielle funktioner, den anden har kun "følg" funktioner...De sidder ved siden af hinanden, og har fortløbende serie numre Det er alle sammen vi snakker om her... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Barfod Besvaret December 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Jakob Bruun skrev:De sidder ved siden af hinanden, og har fortløbende serie numre Det er alle sammen vi snakker om her...Hold da op, det lyder som en stor installation; 7 controllere ved siden af hinanden!-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Rasmus Agdestein Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Jeg har lige opdateret min controller.I slutningen af opdateringen slukker kontrolleren for udgangene. Desvære sad min pc derpå. Nu er min controller i fejltilstand.Har prøvet at genstarte den, men det hjælper ikke noget...Er der noget der har en god ide??? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Barfod Besvaret December 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 ghostrunner skrev:Jeg har lige opdateret min controller.I slutningen af opdateringen slukker kontrolleren for udgangene. Desvære sad min pc derpå. Nu er min controller i fejltilstand.Det var da hulens med problemer med den nye firmware. Skynd dig at ringe til LK - og husk at fortælle os, når/hvis(!) du finder en løsning...-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BS33DK Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Har opdateret min firmware, uden problemmer.Men når jeg opdaterer programmerings softwaren "IHC Control Visual v2.6" Så installerer den uden "Serviceview" og "administrator". Dem kan jeg da dårligt undvære... Er dette ikke en fuld installationspakke, eller er det bare mig???-Og hvorfor kan jeg forresten ikke længere finde softwaren på LK's side? Har de fjenet den igen??? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Østerballe Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Det kan jo være at det var firmwareloader der var fejl i da den også lå i instalationspakkenHilsen Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 BS33DK Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Tja, det er da en mulighed.Jeg brugte den gamle firmwareloader til at opgradere min controller, og det gik jo fint.... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 11, 2008 Rapporter Share Besvaret December 11, 2008 Fod skrev:Jakob Bruun skrev:De sidder ved siden af hinanden, og har fortløbende serie numre Det er alle sammen vi snakker om her...Hold da op, det lyder som en stor installation; 7 controllere ved siden af hinanden!-- JakobTja, stoppede da jeg havde fundet fejl på 2 af dem... Ellers havde jeg opdateret alle 10 der er i den installation ;)LK ringede tilbage til mig, jeg fik et link til en side hvor jeg skulle hente firmware version 2.3.587Den skulle jeg nedgradere til, og derefter opgradere igen, men det hjalp ikke noget.Dog kommer den ud af fejltilstand når man nedgraderer til den version, og så virker controlleren.Nedgrader IKKE til 2.3.586, for så kipper den ALLE udgange hver gang der bliver trykket på en knap ;)Jeg ringede endnu en gang til LK, og de ville så ringe tilbage, men de gjorde de ikke, jeg ventede fra kl 13.Nu kan jeg så se at de har fjernet linket fra deres hjemmeside, men kunne de måske ikke lige ta' at ringe tilbage til dem der har ringet og bedt om en løsning på problemet? - Jeg stod faktisk i en meget kritisk situation. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Til jer der har en controller i fejltilstand, "opdater" firmware til 2.3.587Så kan i da køre med den igen, og programmere på den... Dog kommer der hele tiden fejl om at firmware skal opdateres... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Barfod Besvaret December 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Jakob Bruun skrev:[...]"opdater" firmware til 2.3.587Tak for link! Husk at opdatere siden http://latterligt.dk/ihc/, for dér står den ikke på listen (ligesom version 2.6 heller ikke gør)...-- Jakob Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 knchristensen Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Hva så Jakob, Noget Nyt om den fine software? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 De påstår at det er fordi jeg selv har lavet "produkter" og sat ind i, den undskyldning accepterede jeg... Det var først et stykke tid efter, at jeg kom i tanke om at det har jeg lavet på alle controllerne, og de samme som er i dem der ikke virker, er også i de andre, som virkede ;)Plus at jeg for sjov skyld prøvede i et andet hus i dag, hvor ALT er standard, både produkter og funktionsblokke, men det gav samme problem på den ene af de 2 controllere de har.Mit næste forsøg, er at uploade et tomt projekt til controlleren, med firmware 2.3.587, og derefter opdatere firmware, bare for at se om det hjælper...Så hvis nogen har problemet, må de meget gerne lige teste det, så jeg ikke skal vente helt til mandag når jeg er hjemme igen, eller er kommet på arbejde igen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens Østerballe Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Jeg kan ikke genkende nogle af de problemer i du har men på den anden side har jeg ikke haft andet en problemer med den gamle firmware.2.6 har gjordt min controller mere stabil og fået min el-målerblok til at fungere. Jeg håber at du får styr på det inden din kunde kommer efter dig.Hilsen Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 knchristensen Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Nej jeg kan altså heller ikke genkende de fejl du beskriver.. er du sikker på Jakob at det ikke bare en fejl 40? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 DennisS Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Jeg følger spændt udviklingen her.Jeg tror IKKE på en "fejl 40" - der må være andre parametre her.Venter i hvert fald med at installere firmware 2,6,122 - til der er positivt nyt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jakob Bruun Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Så må jeg jo bare prøve på en af mine egne der hjemme en gang i nat når jeg kommer hjem...Tja, hvis det kun er mig der har problemer, hvor skulle LK så finde på at fjerne opdateringen fra deres hjemmeside igen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 ABO Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Hej JakobÅrsagen til dette ligger et helt andet sted.OFF-ON-OFF kommandoer er desværre blevet for hurtige i den nye optimering af datalinie controlleren. Der opstår ikke problemer hvis on/off pulsen benyttes internt i softwaren - men når pulsen skal bruges på en fysisk udgang til styring af eksempelvis fortråede dimmere skaber dette problemer. Ja, der er nu endnu en årsag til at vælge wireless dimmere :-))ABO Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henrik Due Jørgensen Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Hej Jeg hopper lige med på den tråd. Jeg var så heldig eller uheldig, ved jeg ikke, at få hentet software og firmware inde LK fjernede den fra deres hjemmeside.Jeg har så i dag haft kontakt til dem ang. et andet problem jeg havde og spurgte til hvorfor de havde fjernet det, men det ville de ikke fortælle.Jeg ved ikke helt om jeg tør opdatere min controler endnu, hvis det giver samme problemer som Jacob har oplevet.Venter spændt på at se hvad udviklingen bliver, for jeg savner altså den nye software til min gulvvarmestyring samt komponenterne for dette osgå. Det ville de i øvrigt heller ikke fortælle, hvornår de kom på markedet.//Henrik Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Thorbjørn skelboe Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 Hejsaved godt det nok ikke hjælpe så meget men har lige opdatert min og det spiller bare!!! dog har jeg kun en god håndfuld wireless komponenter koblet til lige p.t. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 MrBech Besvaret December 12, 2008 Rapporter Share Besvaret December 12, 2008 HejJeg har kørt på den nye firmware siden den 10.12 uden problemer... Hilsen, Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jakob Barfod
LK har angiveligt i dag frigivet både[ul][li]IHC Control Visual version 2.6.65 fuld version (versionen fra 16/12-2008)[/li][li]IHC Firmware version 2.6.122[/li][/ul]-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites
Top Posters For This Question
7
5
16
4
Popular Days
Dec 12
12
Dec 11
12