oskar Skrevet January 6, 2018 Rapporter Share Skrevet January 6, 2018 Er der nogen der kan hjælp med en funktionsblok til styring en ventilator i min vaskekælder ? Den skal kunne... - Tænde ventilatoren 20 min 3 gange i døgnet (udluftning). - Styres manuelt fra tryk i kælderen når der vaskes dvs. når trykkes aktiveres tænder ventilatoren i 60 min. og slukker derefter. Udfordringen er at de 2 ting ikke skal påvirke hinanden - kan det lade sig gøre? Håber nogen kan hjælpe! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Nissen Besvaret January 6, 2018 Rapporter Share Besvaret January 6, 2018 Prøv vedhæftede. Ved powerup, altså så snart du har uploadet, vil ventilatoren starte "daglig drift" og stoppe efter 20 min. Efter 7 timer og 40 minutter vil den så starte i 20 min igen, osv. Trykker du på manuel start, vil den køre i 60 min. Efterfølgende vil den så starte efter 7 timer og så køre den daglige drift rutine igen (hver 8 time). Projektet er lavet i Visual 3, så bruger du Vis 2, kan du kopiere ifb filen ind i dit FB bibliotek i stedet. Ventilator styring.ifb ventilator.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 oskar Besvaret January 7, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 7, 2018 Super - det virker! Tak for hjælpen! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
oskar
Er der nogen der kan hjælp med en funktionsblok til styring en ventilator i min vaskekælder ?
Den skal kunne...
- Tænde ventilatoren 20 min 3 gange i døgnet (udluftning).
- Styres manuelt fra tryk i kælderen når der vaskes dvs. når trykkes aktiveres tænder ventilatoren i 60 min. og slukker derefter.
Udfordringen er at de 2 ting ikke skal påvirke hinanden - kan det lade sig gøre?
Håber nogen kan hjælpe!
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts