Hop til indhold
  • 0

IHC Net Basic - kan jeg droppe boksen?

tfogh
 Share

Spørgsmål

Hej IHC eksperter!

Vi har et hus der er blevet bygget med IHC Net Basic (TV, Telefon, Netværk). Jeg har opdaget at hastigheden på netværket max kan blive 100 mbps.
Det er rigtig træls når vi nu ikke længere anvender hverken telefon eller tv, men kører rent netværk.

Mit spørgsmål er om en elektriker (?) vil kunne lave kablerne der fra IHC fordelerboksen er trukket rundt i huset om til almindelige netværksstik?
Og vi så kan "patche" dem op via en switch og derved opnå højere hastighed?

Dvs. på en eller anden med bypasse den IHC fordeler boks som vi har i dag, for hastigheden falder når vi kører gennem den.

Gode forslag til en switch og måske en elektriker eller et firma der kan hjælpe med det - vi bor i Aarup på Fyn?

På forhånd tak for hjælpen

Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ja. Det er ikke svært. Alt hvad du skal bruge er en væg patch box og nogle PDS stik. Herefter afmonter du kablerne i IHC net basis boksen, fjerne den, og monter din nye væg patch box og PDS stikkene. Nu har du en alm. Gigabit netværks installation, som ofte vil kunne klare 10Gbit med det rette udstyr.

Vedr. switch, så køb en standard gigabit switch. De fåes fra et par hundrede kr. til +10K. Du kan sikkert fint klare dig med den til et par hundrede kroner. Hvis du spørger 10 personer om hvilken switch de vil anbefale, så får du mindst 15 forskellige modeller.

Jeg kender ingen elektriker på Fyn, men alle som arbejder med netværk eller IHC bør kunne klare opgaven.

Link til kommentar
Del på andre sites