Søren1354922216 Skrevet January 1, 2018 Rapporter Share Skrevet January 1, 2018 Hejsa. Er der en som kan hjælpe med en prioteringsblok? Det som jeg har i tankerne er, at der er 20 indgange og 20 udgange. Det skal virke sådan, at laveste nr. har første priotet. Hvis indgang 1 tænder, tænder udgang 1. Hvis f.eks at indgang 15 tænder, tænder udgangen først når der ikke er nogle indgange med et lavere nummer som er tændt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret January 1, 2018 Rapporter Share Besvaret January 1, 2018 Må man spørge hvad blokken skal bruges til? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren1354922216 Besvaret January 1, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 1, 2018 Ja det må du da. Det er til at prioterer mit varmestyrig. Så kan jeg bestemme hvilke rum der skal varmes op først og at der skal være varmt vand, før den begynder at varme rum op. Mvh. Søren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 1, 2018 Rapporter Share Besvaret January 1, 2018 Skal prøve at lave en FB bare så vi ikke sidder flere og løser samme opgave. Det er spild af tid med mindre man ser på lærings delen og det at man får "programmerings" erfaring. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren1354922216 Besvaret January 1, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 1, 2018 Det lyder godt. Jeg er desværre ikke selv kommet i gang med at programmere blokke endnu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret January 1, 2018 Rapporter Share Besvaret January 1, 2018 16 minutter siden, Lars Jacobsen skrev: Skal prøve at lave en FB bare så vi ikke sidder flere og løser samme opgave. Det er spild af tid med mindre man ser på lærings delen og det at man får "programmerings" erfaring. Det burde jeg også have skrevet - beklager. Men opgaven kan løses på mange måder, så i værste fald får Søren lidt at vælge imellem. Jeg har været "doven" hvilket vil sige at alle udgange kortvarigt skifter når en indgang ændres, ved ikke om du kan leve med det. Måske Lars er mere flittig. Prioteringsblok.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Søren1354922216 Besvaret January 1, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 1, 2018 Hej Henning. Mange tak for dit bud. Har lige prøvet at kører en simulering på det, og det ser ud til at det virker som jeg gerne ville have det til. Ser hvad Lars kommer med, hvis han stadig arbejder på det. Mvh. Søren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Søren1354922216
Hejsa.
Er der en som kan hjælpe med en prioteringsblok?
Det som jeg har i tankerne er, at der er 20 indgange og 20 udgange.
Det skal virke sådan, at laveste nr. har første priotet.
Hvis indgang 1 tænder, tænder udgang 1.
Hvis f.eks at indgang 15 tænder, tænder udgangen først når der ikke er nogle indgange med et lavere nummer som er tændt.
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts