Hop til indhold
  • 0

min PIR virker pludselig ikke mere

ridderdk
 Share

Spørgsmål

Hej

Ville virkelig påskønne input fra en ekspert her :-)

Min nu 14 år gamle sensor som sidder i carporten er de sidste par dage begyndt at aktivere lyset konstant. Den eneste måde jeg har fået det til slukke er ved at fjerne input fra den i visual ihc programmet.Hver gang jeg slukkede på en kontakt, gik der et par sekunder og det tændte igen, uden at være slukket  de programmerede 5 minutter.
Jeg har nu købt en ny 
IHC Fuga PIR og monteret.

Desværre virker den så heller ikke, udgangen aktiveres ikke af en eller anden årsag.
Den gamle PIR var kun monteret til en datalinie og og 0v

Jeg har monteret den nye med den gamle datalinie i 1, den gamle 0v i 3 og et nyt kabel som ikke før var i brug er monteret i 2 på PIR, samt i 24v stikket på det samme input model.

Jeg har ikke ændret i konfigurationen i IHC visual, og de gamle kabler monteret på input modulet sidder stadig samme sted, og når jeg skruer på følsomheden blinker den grønt og test perioden starter. I de 15 minutter testen løber, registreres det hver gang med blink jeg går forbi. Såsnart perioden er slut og jeg går forbi, sker ingenting, så udgangen aktiveres ikke.

Det kan vel ikke være fordi jeg har sat to andre kontakter til også at kunne kippe på spotsne?? Jeg kan ikke komme på andet jeg har lavet i IHC visual.
Jeg vedhæfter min opsætning, PIR er i carport.

stak10_ny.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Gav den lige en chance til, jeg har ikke rigtig følt mig sikker på om kablerne blev rigtig tilsluttet i PIR bøsningerne. Har gjortdet nogle gange før, men gav den en ekstra tur med lidt drej og pressen på der hvor ledningerne skal "skæres" på.

Det ser ud til det har været problemet hele tiden, nu virker det og endda endnu mere følsom end den gamle, døren skal bare åbnes og lyset tænder - huuurrraa
Link til kommentar
Del på andre sites