Hop til indhold
  • 0

Sluk puls til fb eller Scenarie sluk direkte til produkt

Szafranski
 Share

Spørgsmål

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
På 14/12/2017 at 19:33 , Anders Bo skrev:

Hvis du skal slukke alle IHC Wireless enheder skal du bruge scenarie funktionen i din slukalt fb. Det bevirker at slukalt kan foregå synkront da der kun sendes et RF signal istedet for xx antal hvis lokal fb’er slukker produkter. 

Anders

Kan godt se din pointe, men det strider lidt mod Hennings svar.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Korrekt observeret at hvis det gøres direkte fra sluk alt fb'n vil man have flere fb'r der styrer samme hw enhed. Men det vil ske synkront på samme signal. Med flere FB'r der styrer hver sin hw enhed vil man få flere wireless signaler der slukker hver sin enhed. Nok ikke synkront men det betyder nok heller ikke så meget.

Hvad er så bedst ? 

Har ikke wireless og benytter scenarier, så det kan jeg ikke udtale mig om. Men er ellers enig med Henning og pledere selv for at der kun bør være en og kun een FB der styrer hw enheder.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 10/12/2017 at 20:14 , Henning Pedersen skrev:

Nej - derimod er der støre chance for den fb som styrer udgangen kommer ud af synk, hvis der f.eks. slukkes direkte på produktet.

Sådan som mine "Konstante" stikk., de tænder på ur og slukker på godnat tryk, sådan at hvis der fx. ligger en iPad lader, så er der ikke strøm på om natten. De har ingen fb tilknyttet. Ville du fortrække at sætte en fb ind, kun for at køre tænd/sluk puls, i stedet for scenarie?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis dine konstante stikkontakter tænder på ur og slukker ved godnat, har de vel også en funktionsblok som styrer dem. Jeg tænker du mener at de ikke har hver deres fb, hvilket der heller ikke er behov for. Det giver faktisk rigtig god mening at udgange som skal styres på samme måde styres fra én funktionsblok. Eller har jeg misforstået dit indlæg.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis dine konstante stikkontakter tænder på ur og slukker ved godnat, har de vel også en funktionsblok som styrer dem. Jeg tænker du mener at de ikke har hver deres fb, hvilket der heller ikke er behov for. Det giver faktisk rigtig god mening at udgange som skal styres på samme måde styres fra én funktionsblok. Eller har jeg misforstået dit indlæg.

Korrekt forstået. Benytter 4.2.06 Nat/Dag. Den er styret så tryk giver nat og den tænder igen på ur. Men den har jo kun puls udgang eller scenarie. Så det var nu, du selv tidligere skrev det var at fortrække, at man brugte en fb i stedet for scenarie. Så skal jeg indsætte en fb til stikk, kun for at undgå scenarie.

Link til kommentar
Del på andre sites