Hop til indhold
  • 0

Hvilken opsætning belaster programmet mest?

Szafranski
 Share

Spørgsmål

Er lige igang med en del fejlrettelser i mit program og så kom jeg til at tænke på hvad der belaster mit program mest og om der overhoved er nogen som ved det.

Opsætning 1.

Simpel 1.1.10a Simpel kip blok + Simpel 1.1.10a Simpel kip blok, styret af et tryk ved hjælp af 4.1.15 kort/langt tryk. I alt 3 fb´er

Opsætning 2. 

1.1.01d Avanceret kip blok + 1.1.01d Avanceret kip blok hvor kort / lang funktion er indbygget. I alt 2 fb´er

Hvilken er disse to løsninger belaster mest, den første har jo ikke så mange avanceret underliggende ting, men skal igennem flere fb´er, hvor den anden har nogen flere parametre den skal tjekke.

Skal siges at den løsning jeg benytter i Opsætning 1, her har jeg behov for to 4.1.15 fb´er og med den opsætning fylder programmet 1mb mere, end opsætning 2

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
17 timer siden, Lars1 skrev:

Eftersom LK IHC er event styret, og derfor ikke løber hele programmet igennem hvergang, så vil jeg sige den opsætning som generer flest events, og der bliver genereret en event hvergang du sætter et flag, en parameter eller en udgang.

Tak for svar. Jeg har bare læst om flere der havde lidt problemer med store filer og da jeg jo er igang med lidt oprydning, kunne jeg lige så godt prøve at trimme det lidt 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
5 timer siden, K. "Szafranski" Nielsen skrev:

Tak for svar. Jeg har bare læst om flere der havde lidt problemer med store filer og da jeg jo er igang med lidt oprydning, kunne jeg lige så godt prøve at trimme det lidt 

Store programmer hænger ofte sammen sammen med mange og komplexe FB's, som igen ofte hænger sammen med mange flag og interne parameter, som sættes i et væk, hvilket generer mange events.

Link til kommentar
Del på andre sites