Hop til indhold
  • 1

Input holder op med at virke

McenterFreak
 Share

Spørgsmål

Har en installation (HW 6.1) der har virket fint i årevis. Har derfor ikke ændret noget, bortset fra lidt ændringer i Visual. Nu har jeg tilsluttet et par Wireless Stikkontakter Relæ. Ændret i Visual, og det fungerede fint. Nu er der så opstået det problem at der pludselig er problemer med at tænde/slukke på trykkene. Nogen gange reagerer de med meget lange delays, andre gange slet ikke. Efter jeg tager strømmen til controller og startet op igen, virker det fint i et stykke tid, men så går det galt igen

Har vedhæftet min projektfil

Har jeg fjumret med de her Wireless stikkontakter?

Projekt.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Næ, du er bare ramt af alt det bøvl og roderi mange andre her på sitet har haft de sidste par år :huh:

Det har os med den gamle hw 6.1 controller med firmware 2.7.144 heldigvis været forskånet for.

Hvis du henvender dig til LK support får du nok bare at vide du skal opgradere den. Kan du ikke det, eller hjælper det ikke må du bare købe en ny controller, æv bæv...

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har du sat andet udstyr op?. Har en kunde som efter opsætning af solceller med tilhørende inverter periodisk ikke kunne kommunikerer med sine wireless produkter.

Prøv at aktiverer tænd/sluk direkte på produktet fra serviceview. Hvis det ikke virker har du sandsynligvis problemer med støj eller et defekt produkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Næ, du er bare ramt af alt det bøvl og roderi mange andre her på sitet har haft de sidste par år :huh:

Det har os med den gamle hw 6.1 controller med firmware 2.7.144 heldigvis været forskånet for.

Hvis du henvender dig til LK support får du nok bare at vide du skal opgradere den. Kan du ikke det, eller hjælper det ikke må du bare købe en ny controller, æv bæv...

Lars. Det er jo en 6.1 controller, som jeg skriver. Ville være glad om en kyndig kunne kikke på projektfilen, og se om jeg har kvajet mig

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
11 timer siden, McenterFreak skrev:

Lars. Det er jo en 6.1 controller, som jeg skriver. Ville være glad om en kyndig kunne kikke på projektfilen, og se om jeg har kvajet mig

Ja nemlig. Os med de gamle controllere har som jeg skriver hidtil været forskånet for alt det bøvl fordi vores controller vare for gamle og ikke skulle kunne opgraderes til alle de nye "featueres". Det gælder også wireless problemerne som lige pludselig opstod for et par år siden. Før det var der ikke nævneværdige problemer med det.

Nå men har da lige kikket lidt p dine wireless enheder. 

Det ser ud som om du styrer mobilstikk. nr 2 fra 3 FB´r  samtidigt. Det er ikke godt. De fysiske enheder til venstre bør kun styres af een FB. Så kan du lade andre FB styre denne ene styrende FB. Det er helt OK. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
47 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Det ser ud som om du styrer mobilstikk. nr 2 fra 3 FB´r  samtidigt. Det er ikke godt. De fysiske enheder til venstre bør kun styres af een FB. Så kan du lade andre FB styre denne ene styrende FB. Det er helt OK. 

Tak for input

Hvilken FB bør jeg bruge som styrende FB?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg vil nok benytte en FB 1.1.01.e. Kip tænd sluk til hver af de mobile stikkontakter.

Så kan du styre hver især, enten fra andre FB som f.eks din Julebelysning (så er det bare en anden FB der skal kobles på udgangen i stedet for som normalt en lampe/udtag), eller fra dedikerede tryk.

McenterFreak 30-11-2017.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
52 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Lk anbefaler at man opgradere til Visual 3.

Lk skriver også, at HW 6.1 ikke understøtter IOS 11, (dvs firmware 2.8.4). Lk skriver også, at de vil komme med spændende nyt i forbindelse med Visual 3. I det hele taget siger/skriver LK meget. Det er bare rigtig meget af det, de ikke har specielt godt held med. 
Så at følge LK´s råd.. tja, spil lotto i stedet, det er mere sikkert :) 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 minut siden, Kandersen skrev:

Har den ikke eksisteret længe? Jeg synes jeg har set den før. Og nej, den er ikke specielt køn. Hvad går den brede kant ud på med riller i, helt ude til højre på billedet?

Den er først lige kommet ud til grossisterne i denne uge.
De er til at få lyden ud fra højttalerne.
Nej så hellere dobbeltklæbende tape bagved.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Vil helst undgå at vi bevæger os ud i for mange retninger

Så kan vi koncentrere os om det min tråd drejer sig om:

Input der ikke virker

Har fulgt Lars råd og sørget for at der ikke er flere FBer der håndterer samme fysiske enhed

Ved ikke om det har løst problemet, idet det virker bedre, men der er stadig et lille delay når vi trykker på input, som vi aldrig har haft før

Skal jeg eventuelt nedgradere FW til 2.7.144?

Skal bare have det her skrald til at fungere julen over. Har købt en 3 controller, men vil ikke rode med det lige inden jul

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
8 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Prøv evt at opgradere firmware til 1.99 den opgraderer også radiomodulet. 

Jeg synes ikke lige jeg kan se i tråden hvilken version du kører nu. 

220 er den nyeste men ikke alle har oplevet den helt stabil mht ufrivillige genstarter. 

Jo men Lars Jacobsen skrev:

"Næ, du er bare ramt af alt det bøvl og roderi mange andre her på sitet har haft de sidste par år :huh:

Det har os med den gamle hw 6.1 controller med firmware 2.7.144 heldigvis været forskånet for."

Har også problemer med komme ind i Administrator, men mener det er 2.7.166 der ligger i den nu

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
16 minutter siden, McenterFreak skrev:

Jo men Lars Jacobsen skrev:

"Næ, du er bare ramt af alt det bøvl og roderi mange andre her på sitet har haft de sidste par år :huh:

Det har os med den gamle hw 6.1 controller med firmware 2.7.144 heldigvis været forskånet for."

Har også problemer med komme ind i Administrator, men mener det er 2.7.166 der ligger i den nu

Flertallet kører 199 uden problemer. 

Du skal finde den Java der var aktuel på det tidspunkt hvor 166 blev udgivet, eller arbejde en del ned din nuværende Java settings. Noget ned TLS 1.1 og trustet sites osv osv. Det finder du i tråden "Java problemer igen igen igen"

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
38 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Flertallet kører 199 uden problemer. 

Du skal finde den Java der var aktuel på det tidspunkt hvor 166 blev udgivet, eller arbejde en del ned din nuværende Java settings. Noget ned TLS 1.1 og trustet sites osv osv. Det finder du i tråden "Java problemer igen igen igen"

Det er ikke Java der er problemet. Har en PC der kører med "gammel" Java. Det er controlleren der gør knuder. Når jeg slukker/tænder for den, kan jeg fint tilgå den vi LAN/USB, men kort tid efter kan jeg ikke komme på den igen. Kommer nok ikke uden om at få den nye controller (HW 7.1) i gang. Går og spekulerer over hvordan jeg nemmest/sikrest få flyttet alle ledningerne over til de korrekte terminaler

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 minut siden, McenterFreak skrev:

Kommer nok ikke uden om at få den nye controller (HW 7.1) i gang. Går og spekulerer over hvordan jeg nemmest/sikrest få flyttet alle ledningerne over til de korrekte terminaler

Jeg tog et billede af ledningerne som jeg havde liggende ved siden af, da jeg skiftede controller. Samtidig havde jeg en liste over alle datalinjerne, så jeg kunne følge ledningerne op, hvis jeg være den mindste smule i tvivl. Jeg endte med at afmontere den øverste del først, tage controlleren ned af DIn skinnen, opsætte den nye controller, mens den gamle var hængt op ved siden af. Så var det kun oversiden jeg skulle være urolig for :)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
22 minutter siden, McenterFreak skrev:

Det er ikke Java der er problemet. Har en PC der kører med "gammel" Java. Det er controlleren der gør knuder. Når jeg slukker/tænder for den, kan jeg fint tilgå den vi LAN/USB, men kort tid efter kan jeg ikke komme på den igen.

Prøv at lægge et tomt projekt i controlleren og se om du kan komme på administrator mens det er i. Det kan være projektet der optaget controlleren, og så må du gennemgå det for fejl efterfølgende.

(Husk backup :))

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
5 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Prøv at lægge et tomt projekt i controlleren og se om du kan komme på administrator mens det er i. Det kan være projektet der optaget controlleren, og så må du gennemgå det for fejl efterfølgende.

(Husk backup :))

Har nu prøvet følgende:

Genstartet controller

Hentet projekt fra controller

Unlinket de 2 Wireless Stikkontakter relæ som jeg havde mistanke til, idet de er det eneste jeg havde ændret inden det blev ustabilt

lagt et tomt projekt ind

Lagt det projekt ind der var i controller før de 2 stikkontakter. Det har kørt klippestabilt i lang tid

genstartet controller

alt kørte fuldstændig perfekt. Ingen forsinkelser ved tryk

1 time senere, igen er alt ustabilt, kan ikke komme på controlleren med hverken Visual eller Web. Tryk virker næsten ikke, eller er meget forsinkede

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
8 timer siden, McenterFreak skrev:

Har nu prøvet følgende:

Genstartet controller

Hentet projekt fra controller

Unlinket de 2 Wireless Stikkontakter relæ som jeg havde mistanke til, idet de er det eneste jeg havde ændret inden det blev ustabilt

lagt et tomt projekt ind

Lagt det projekt ind der var i controller før de 2 stikkontakter. Det har kørt klippestabilt i lang tid

genstartet controller

alt kørte fuldstændig perfekt. Ingen forsinkelser ved tryk

1 time senere, igen er alt ustabilt, kan ikke komme på controlleren med hverken Visual eller Web. Tryk virker næsten ikke, eller er meget forsinkede

Det oplevede vi andre også for et par år siden, hvor alt var elendigt fungerende til tider.

LK undersøgte det og endte op med en ny firmware. Jeg synes stadig du skal prøve 199.

Læg evt et rum ind af gangen i dit projekt og se hvordan controlleren tager det. (Start med fuld projektfil og slet en lokation til det virker).

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
21 timer siden, McenterFreak skrev:

Det er ikke Java der er problemet. Har en PC der kører med "gammel" Java. Det er controlleren der gør knuder. Når jeg slukker/tænder for den, kan jeg fint tilgå den vi LAN/USB, men kort tid efter kan jeg ikke komme på den igen. Kommer nok ikke uden om at få den nye controller (HW 7.1) i gang. Går og spekulerer over hvordan jeg nemmest/sikrest få flyttet alle ledningerne over til de korrekte terminaler

Trejdeparts produkter som IHC Captain etc. kan give de problemer du beskriver. Prøv at stoppe dem når du vil tilgå controlleren via LAN. Det plejre at hjælpe hos mig.

Link til kommentar
Del på andre sites