Martin G. Skrevet November 17, 2017 Rapporter Share Skrevet November 17, 2017 Hej Jeg havde tænkt mig at, en bevægelse sensor skulle styre et 230V AC/ 24V DC relæ Så når der kommer 230V spænding fra bevægelse sensoren så slutter den 24V siden ,så jeg kunne lave en programmering over IHC til at tænde fx lys. Kunne det lad sig gøre ? og i så fald hvilken type relæ skulle der til? For at løse sådan projekt. : -) Hilsen Martin G. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjqrn Besvaret November 18, 2017 Rapporter Share Besvaret November 18, 2017 På 17/11/2017 at 20:57 , Martin G. skrev: Hej Jeg havde tænkt mig at, en bevægelse sensor skulle styre et 230V AC/ 24V DC relæ Så når der kommer 230V spænding fra bevægelse sensoren så slutter den 24V siden ,så jeg kunne lave en programmering over IHC til at tænde fx lys. Kunne det lad sig gøre ? og i så fald hvilken type relæ skulle der til? For at løse sådan projekt. : -) Hilsen Martin G. det du snakker om kan laves med en "normal" 230v 1sl modulkontaktor (https://www.wattoo.dk/schneider-electric-modulkontaktor-ict-25a-1-slutte-230v-3322078005?gclid=EAIaIQobChMIu_OX1Y7J1wIVrhbTCh1d5AopEAQYASABEgIPgfD_BwE) til dinskinne hvor du kører 24v gennem kontaktsættet på kontaktoren Mvh Bjqrn Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin G. Besvaret November 19, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2017 Hej Bjqrn Jeg takker Så der er isoleret imellem de to spændinger ? Hilsen Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin G. Besvaret April 16, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2018 Bjqrn : Jeg får fat i sådan et relæ i morgen til mit IHC. Jeg tænker at sætte Nul til A1 og fase til 1?, så når der kommer fase til A1 så ville den slutte A2 og 2 Jeg har sådan et Input 24 modulet 120B 1010 - Input 24 V/24 - Hvordan skal svagstrømmen sættes til? Fx 1 til A2(relæet) – 4 til 2(relæet)? Hilsen Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin G. Besvaret April 16, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2018 Lige nu, Martin G. skrev: Bjqrn : Jeg får fat i sådan et relæ i morgen til mit IHC. Jeg tænker at sætte Nul til A1 og fase til 1?, så når der kommer fase til A1 så ville den slutte A2 og 2 Jeg har sådan et Input 24 modulet 120B 1010 - Input 24 V/24 - Hvordan skal svagstrømmen sættes til? Fx 1 til A2(relæet) – 4 til 2(relæet)? Hilsen Martin Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret April 17, 2018 Rapporter Share Besvaret April 17, 2018 Hej Martin Med den montering vil det ikke virke og betjener du relæet manuelt futter dit input modul af. Det er en forholdsvis simpel operation, men det er afgjort ikke "gør det selv" arbejde. Mit bedste råd må være at tilkalde en fagmand. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin G. Besvaret April 17, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 17, 2018 Henning Pedersen : Hej Henning Huha ja det kan jeg godt se nu , har modtaget relæet nu og taget et billede af diagrammet V230 A1 - fx fase A2 - Nul -- V24 IHC Input 24/24 Relæ 1 - Input 24/24 - 1 Relæ 2 - Input 24/24 - 0V= Tænker om det ikke var bedre? Ja selvfølgelig ved jeg godt, det med fagmanden, men det er jo som du selv, siger en forholdsvis simpel operation så, mon ikke det kunne lad sig gøre selv : -) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Martin G.
Hej
Jeg havde tænkt mig at, en bevægelse sensor skulle styre et 230V AC/ 24V DC relæ
Så når der kommer 230V spænding fra bevægelse sensoren så slutter den 24V siden ,så jeg kunne lave en programmering over IHC til at tænde fx lys.
Kunne det lad sig gøre ? og i så fald hvilken type relæ skulle der til? For at løse sådan projekt. : -)
Hilsen Martin G.
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts