Szafranski Skrevet November 15, 2017 Rapporter Share Skrevet November 15, 2017 Er der krav om aflastning af installationskabel i en installationskanal? Har en Rehau kanal med Rausnap klik dåser, men der fulgte ikke aflastninger med, derfor mit spørgsmål. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret November 15, 2017 Rapporter Share Besvaret November 15, 2017 1 time siden, Szafranski skrev: Er der krav om aflastning af installationskabel i en installationskanal? Har en Rehau kanal med Rausnap klik dåser, men der fulgte ikke aflastninger med, derfor mit spørgsmål. Altså, der er jo krav om at aflaste kabler i forfradåser i en gipsvæg, og det giver en K3 i el-rapporten hvis aflastningen mangler, så jeg tror ikke at den er gangbar. LK's blå dåser til BR kanal leveres også med den lille hvide aflastning man skubber ned i dåsen. Men svaret må være at du skal følge fabrikantens anvisninger. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Szafranski Besvaret November 15, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 15, 2017 Normalt medfølger aflastningerne til lk´s dåser, men ikke til Rehau. Derfor blev jeg i tvivl. Min tavler bliver pillet ned fredag og lavet helt om, netop for at for en tavle som er lovlig. Så ville lige hurtigt høre, om der var et klogt hoved herinde Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Szafranski
Er der krav om aflastning af installationskabel i en installationskanal?
Har en Rehau kanal med Rausnap klik dåser, men der fulgte ikke aflastninger med, derfor mit spørgsmål.
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts