Christian Becker Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Hej Jeg har en IHC Captain kørende på en RPI3 - det virker fint, men jeg vil gerne kunne forbinde til den, ude fra det store internet. Hvilke porte skal jeg forwarde i min router for at få hul igennem. Har prøvet lidt forskelligt uden held. /Becker Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 11, 2017 Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Det kommer jo an på hvilke porte de services der kører på RasPi'n benytter. Hvis din IHC Captain f.eks. Benytter port 80 og 443 så er dem du skal forwarde. Har du i forvejen disse porte forwardet til din IHC Controller ja så må du lave din egen mapning. Du kunne feks. Ligge 1.000 til således at når du tilgår din WAN side på 1.080 og 1.443 så rammer de IHC Captain. Tilgår du WAN siden på de sædvanlige 80 og 443 så ryger de til Controlleren. Har du en NAS eller lign. så kan du benytte samme princip og på den måde fortsat benytte standard porte lokalt på alle dine devices. Men du skal så bare huske opskriften og din port mapning fra WAN (Internettet). Der er frit slag mht portnummerering og der er 65.000 at vælge imellem. Der er dog nogle "Well known" porte som plejer at blive anvendt til specifikke formål, såsom www på port 80, SMTP på port 25, ftp på port 21 osv. Men man kan normalt frit ændre dem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Becker Besvaret November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Ja det kan jeg godt se, det er jo lige præcis det der sker. Er det i routeren jeg skal lave den mapping, eller på RPI'en? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Becker Besvaret November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Sådan!! så var den der :-) Mange tak for svar Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 11, 2017 Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Det er i routeren, for det er der du laver portforwarding eller port mapning. eksempelvis internet 80.1.2.3 port 80 til intern 192.168.1.3 port 80 (IHC controller) internet 80.1.2.3 port 1.080 til intern 192.168.1.8 port 80 (RasPi) internet 80.1.2.2 port 2.080 til intern 192.168.1.2 port 80 (NAS, ip kamera eller whatever) osv Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Christian Becker Besvaret November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Jeg har nu fint hul igennem til Captainen fra WAN siden og kan fint logge på. Jeg får dog ikke startet web serveren på RPI'en den står bare i status "ukendt" Nogle der har et svar på det? lige så snart jeg logger på fra LAN siden igen kan jeg fint starte serveren op igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret November 11, 2017 Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Husk at lave default user og pw om, jeg fik hacket min og lagde lige et par hjemmesider ned i USA på den måde Mikkel Skovgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts