Tejs Rasmussen_782 Skrevet November 11, 2017 Rapporter Share Skrevet November 11, 2017 Hej, jeg har en IHC instsllation fra 2007 og mine dæmpere er ikke i stand til at dæmpe LED spots. (har snakket med LK og fået denne info) Jeg har dog mange steder hvor jeg ikke bruger dæmperne og hellere vil spare penge på strøm. Kan jeg via programmeringen lave disse dæmpere om så de fungerer som simple kip blokke og derved understøtte LED? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 11, 2017 Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Du skal have fat i en elektriker. Dimmerne i tavlen skal fysisk erstattes af en 230V udgang. Det er dog ikke nogen større operation, ligegyldigt om dimmerne er 230V eller 24V styret i dag. 1-2 timer og måske et ekstra 230V output modul. Samtidig med den fysiske ændring, skal dimmer FB'erne i programmet erstattes med kip FB'er. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Tejs Rasmussen_782 Besvaret November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 OK, så en dimmer kan Ikke prgrammeres til opføre sig som et input / output modul..? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret November 11, 2017 Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 Hvilken model lysdæmper har du, og er det 230V eller 12V spots? Det burde ikke være helt umuligt, at finde nogle Led-pærer, som vil virke på lysdæmperen. Det er nok lettere med 230V pærer end 12V med trafo. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Tejs Rasmussen_782 Besvaret November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 De er all 230 V dæmpere af typen Dimmer 350 LR Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret November 11, 2017 Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 4 timer siden, Tejs Rasmussen_782 skrev: OK, så en dimmer kan Ikke prgrammeres til opføre sig som et input / output modul..? Nej. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Tejs Rasmussen_782 Besvaret November 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2017 OK, så tror jeg at jeg udskifter de dæmpere hvor jeg gerne stadig vil justere lyset og fjerner dem de steder hvor de ikke bliver brugt alligevel. Tak for de gode svar. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Tejs Rasmussen_782
Hej, jeg har en IHC instsllation fra 2007 og mine dæmpere er ikke i stand til at dæmpe LED spots. (har snakket med LK og fået denne info)
Jeg har dog mange steder hvor jeg ikke bruger dæmperne og hellere vil spare penge på strøm.
Kan jeg via programmeringen lave disse dæmpere om så de fungerer som simple kip blokke og derved understøtte LED?
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts