Hop til indhold
  • 0

Skift fra term ihc til visual 3

rene m
 Share

Spørgsmål

Hej

Har et par spørgsmål, og jeg er helt ny indenfor dette område. Har købt et hus hvor der sidder et term ihc og ved at læse frem og tilbage, kunne jeg godt tænke skifte til den nye visual 3 controller. Jeg har godt nok allerede købt sådan en.

Men kan man overhovedet hente data fra sådan et gammel anlæg eller skal man programmere det hele fra bunden? 

Hvis ikke / Kan man så programmer det hele ind i controller, inden man sætter den i tavlen?

Håber i vil bære over mig :)

vh René

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
33 minutter siden, rene m skrev:

Hej

Har et par spørgsmål, og jeg er helt ny indenfor dette område. Har købt et hus hvor der sidder et term ihc og ved at læse frem og tilbage, kunne jeg godt tænke skifte til den nye visual 3 controller. Jeg har godt nok allerede købt sådan en.

Men kan man overhovedet hente data fra sådan et gammel anlæg eller skal man programmere det hele fra bunden? 

Hvis ikke / Kan man så programmer det hele ind i controller, inden man sætter den i tavlen?

Håber i vil bære over mig :)

vh René

Hej Rene.

Velkommen til IHC-user. Du er kommet til rette sted :)

Du bør prøve søgefunktionen her på siden, der er nemlig mange andre der har været i gang før dig.

Kort fortal,t kan du sagtens hente det gamle program ud, men det kan ikke bruges i den nye controller.

Men hvis dokumentationen er lavet til det gamle projekt er det rimelig nemt at lave et program til den nye controller.

Det nye program laver du i Visual uden at være tilsluttet controlleren. Når du er færdig med det, kan du bare skifte rundt på controllerne og uploade programmet, så er du flyvende.

Bla denne tråd er der god info i:

Og denne:

Men ellers kig i søgeresultaterne:

https://www.ihc-user.dk/forum/search/?&q=term

Link til kommentar
Del på andre sites