henrik Skrevet November 24, 2008 Rapporter Share Skrevet November 24, 2008 Hej. jeg har fundet denne blok herinde, og den virker også helt fint. men nu kunne jeg godt tænke mig at det var pir'en der tænder for udgangen istædet for et tryk.og slukker når tiden er gået. håber i kan hjælpe. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 henrik Besvaret November 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2008 [file name=TEST1.rar size=1936]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/TEST1.rar[/file] UPS. her kommer blokken Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens M. Kofoed Besvaret November 25, 2008 Rapporter Share Besvaret November 25, 2008 HejJeg har selv modificeret en FB til wireless dimmere. Du kan jo evt. kigge på den. [file name=Tr_dl_s_Dimmer__Touch__Sluk__PIR__Timer.zip size=3084]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Tr_dl_s_Dimmer__Touch__Sluk__PIR__Timer.zip[/file] Indgange:Touch - tænder/slukker ved kort tryk. Regulere op/ned ved lang trykSluk - Slukker når indgangen går onTilbagemelding fra wireless dimmer - Fortæller om lyset er tændtIndgang fra PIR - Funktion afhænger er udendørs skumringsrelæ. Tænder lyset når PIR går ON, samt stopper sluk tæller. Når PIR går off, starter en sluk tæller på 30 sekunder. Når sluk tælleren går på 0, slukker lyset.Indgang intern skumringsrelæ - Bliver ikke brugt p.t. i programmetIndgang udendørs skumringsrelæ - Når ON, kan PIR tænde for lyset.Spæring af autosluk i.fbm. bad - Når indgangen går on, stoppes sluk timeren. Samt PIR sættes inaktiv. Når går off sættes PIR aktiv igen, og sluk timer aktiveres.Udgange:Udgang for touch - Tænder/slukker/regulere dimmerUdgang for indikering af lys - Fortæller om lyset er tændt/slukketScenarie - Opstarts lysniveau dag - Tænder lyset på x % i løbet af dagenScenarie - Opstarts lysniveau nat - Tænder lyset på y % i løbet af nattenIndstillinger:Aften - klokkeslet for Nat pariode startMorgen - klokkeslet for nat periode slutPIR - om PIR er aktiv/inaktiv, styres af "Spæring af autosluk i.fbm. bad"PIR - Autosluk - Tiden efter aktivitet før lyset slukkerDu kan jo frit slette de funktioner som du ikke har brug for. Så styrer PIR'en dit lys.Med venlig hilsenJens M. KofoedTr_dl_s_Dimmer__Touch__Sluk__PIR__Timer.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 henrik Besvaret November 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 25, 2008 Hej Jens.Jeg kan ikke få blokken til at virke, end ikke når jeg tændeer på touch indgangen, da "tilbagemelding fra wireless dimmer" skal være on, og det er den jo ikke hvis dimmeren er skukket.kan heller ikke få pir'en til at virke.hilsen kalle Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens M. Kofoed Besvaret November 27, 2008 Rapporter Share Besvaret November 27, 2008 Hej Kalle.Jeg har lige gennemgået programmet for fejl, og det er korrekt at Touch kun skal påvirke udgange hvis lyset er tændt i forvejen. Hvis lyset er slukket, tændes lyset af et af de 2 scenarie udgange.Se vedlagte dokument, som gerne skulle sætte lidt lys over sagen. [file name=Dokumentation_af_program.pdf size=207118]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Dokumentation_af_program.pdf[/file] med venlig hilsenJens M. Kofoedp.s. undskyld stavefejl m.m.Dokumentation_af_program.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 henrik Besvaret November 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 30, 2008 Hej jens. ja så har jeg fået det til at virke, jeg hade ikke brugt Scenarie, det var derfor jeg ikke kunne få det til at virke først. så tusen tak for hjælpen.kalle Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jens M. Kofoed Besvaret November 30, 2008 Rapporter Share Besvaret November 30, 2008 Jeg håber du kan bruge det. I hvertfald til inspiration./Jens Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
henrik
Hej. jeg har fundet denne blok herinde, og den virker også helt fint. men nu kunne jeg godt tænke mig at det var pir'en der tænder for udgangen istædet for et tryk.og slukker når tiden er gået. håber i kan hjælpe.
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts