Michael Duelund Skrevet November 6, 2017 Rapporter Share Skrevet November 6, 2017 Hey! Jeg har en ældre IHC Controller med RS232 stik på fronten og en IHC Control Viewer. Hver gang jeg skal konfigurere på den, skal jeg fysisk ud til den, med en Windows PC og koble på med RS232 stikket. (Og derefter fange den PC fra en anden via Teamviewer, så jeg kan stå inde i huset og teste). Vil jeg kunne sætte en Raspberry PI op og koble en USB-RS232 konverter på og installerede IHC Visual 1.32? Der kan jo installereres et hav af forskellige styresystemer på Raspberry Pi efterhånden. Men understøtter nogen af dem IHC Visual? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Bjarne Sørensen Besvaret November 6, 2017 Rapporter Share Besvaret November 6, 2017 58 minutter siden, Michael Duelund skrev: Hey! Jeg har en ældre IHC Controller med RS232 stik på fronten og en IHC Control Viewer. Hver gang jeg skal konfigurere på den, skal jeg fysisk ud til den, med en Windows PC og koble på med RS232 stikket. (Og derefter fange den PC fra en anden via Teamviewer, så jeg kan stå inde i huset og teste). Vil jeg kunne sætte en Raspberry PI op og koble en USB-RS232 konverter på og installerede IHC Visual 1.32? Der kan jo installereres et hav af forskellige styresystemer på Raspberry Pi efterhånden. Men understøtter nogen af dem IHC Visual? Jeg kan godt følge dig, men IHC-visual 1 (og de nyere) kan kun afvikles på en Windows platform. Der skal også være en driver der forbinder softwaren med en hardware RS-232 port, det vil nok også komme til at knibe. Måske du kan bruge noget i stil med denne Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Rise Olsen Besvaret November 9, 2017 Rapporter Share Besvaret November 9, 2017 På 6/11/2017 at 22:29 , Bjarne Sørensen skrev: Jeg kan godt følge dig, men IHC-visual 1 (og de nyere) kan kun afvikles på en Windows platform. Der skal også være en driver der forbinder softwaren med en hardware RS-232 port, det vil nok også komme til at knibe. Måske du kan bruge noget i stil med denne Den som Bjarne henviser til, brugte jeg da jeg havde min v1 controller. Det fungerede super godt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts