Hop til indhold
  • 0

LED Bånd og kompatibilitet med IHC wireless

SBI
 Share

Spørgsmål

Jeg håber nogle af alle jer kloge mennesker herinde har et bud på en løsning. Vi har IHC wireless lampeudtag i hele huset. De er koblet op direkte til tryk (altså uden en controller). Og det virker fint :-)

Nu er planen at lave belysning på nyt badeværelse med LED bånd, men jeg kan ikke umiddelbart finde nogle. Har ringet rundt til en del shops, men de er alle lidt 'uldne' eller usikre på om det vil virke. Så nu håber jeg I kan give et bud.

Jeg har en IHC Wireless V2. (med dæmper)

Mit ønske er at den skal styre et 10m LED bånd til indirekte lys i loft på badeværelse (IP44 eller højere), og selvfølgelig kunne dæmpe det.
Hvis jeg vælger 12 eller 24 V så ser det ud til at det er et problem at finde en driver der understøtter både det lange bånd og dæmpning med IHC.

Kan man I stedet vælge et 230 V bånd?

Som sagt har jeg ikke købt noget endnu og har virkelig brug for at blive guided I den rigtige retning. Håber I kan hjælpe :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
5 hours ago, Lars Jacobsen said:

Har nu testet og ganske som forventet kan LED båndet ikke dæmpes. Det kan faktisk heller ikke tændes via dimmeren, kun med remoten. Det er ligeglad med om der er power på stikket eller ej. det kan ikke få den til at tænde, kun remoten.

Tak for det. Betyder det at alle Led bånd vil opføre sig sådan, eller er der mon andre mærker eller typer?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
7 hours ago, Lasse Fugmann Kristensen said:

Hej,

Tag lige en snak med Jonas fra detled.dk. Han har netop lavet en løsning til mig, hvor dette kan lade sig gøre. Du skal bruge en Triac driver til dette. De kan dæmpes med en wireless dæmper. 

VH Lasse

Hej Lasse

Mange tak for det gode råd. Jeg vil prøve at tage fat I Jonas.

/Søren

Link til kommentar
Del på andre sites