Hop til indhold
  • 0

Fejl i 6.3.02.f. Hjemmesimulering med 4 udgange

Jan Lund Mølbach
 Share

Spørgsmål

Hej,

jeg er ved at sætte hjemmesimulering op i LK IHC Visual 2.7.349., og bruger FB 6.3.02.f.

Jeg kan dog se at jeg af en eller anden årsag aldrig får startet simulerende udgang 4. Hvis jeg kigger nærmere på programmet, kan jeg se at det ser ud til der er en fejl i blokken.

Jeg har vedhæftet et screenshot af "Timer 3 udløber" og "Timer 5 udløber". I "Timer 3 udløber" sættes "Simulerende Udgang 3 - TÆND Puls" til on, men det samme sker ikke i "Timer 5 udløber" hvor den jo gerne skulle sætte "Simulerende Udgang 4 - TÆND Puls" til on, men den kommando mangler.

Jeg har "låst programmet op", men kan ikke finde ud af om jeg selv kan indsætte den kommando?

2017-10-25-Hjemmesimulering.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Sidder ikke lige ved en pc med Visual, men det er ikke sikkert udgang 4 skal tændes ved udløb af timer 3. Der var i hjælpefilen til de gamle FB'r et "timerdiagram" så man kan se hvad der skulle aktivere hvad.

Det ser ud til at timer 3 udløb tænder udgang 3 og ligeså med 5. Mon så ikke udgang 4 bliver aktiveret ved udløb af timer 4. Så er det bare at finde ud af hvad aktivere nedtælling på timer 4 ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
12 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Sidder ikke lige ved en pc med Visual, men det er ikke sikkert udgang 4 skal tændes ved udløb af timer 3. Der var i hjælpefilen til de gamle FB'r et "timerdiagram" så man kan se hvad der skulle aktivere hvad.

Det ser ud til at timer 3 udløb tænder udgang 3 og ligeså med 5. Mon så ikke udgang 4 bliver aktiveret ved udløb af timer 4. Så er det bare at finde ud af hvad aktivere nedtælling på timer 4 ;)

Problemet er at der er INGEN "timer udløbere" der tænder plus på udgang 4. Det er kun scenarie udgangen der bliver tændt, hvilket jo ikke giver mening, så det ligner en fejl.

Men jeg må prøve at se om jeg kan bruge scenarie udgangen i stedet :)

Link til kommentar
Del på andre sites