Hej med jer jeg er virkelig ikke skrap til dette her forsøg og er klar over at et eller flere tiltag er forkert! Jeg er ny her i dette forum men har brugt rigtig meget tid på at læse indlæg fra jer, håber derfor på lidt hjælp til at komme videre. Jeg har installeret openhabian på min raspberry Pi via SD kort samlede pakke fra openhab. Jeg har via web installeret IHC binding. Via PuTTY startet Samba på raspberry Pi. Installeret Eclipse på min PC. Via Eclipse browser jeg via netværk til min rasberry PI. Jeg har indtastet mine controller oplysninger i ihc.cfg fil. Oprette Ejvind Halds-simple ihc.items eksempel med resorce Id på en udgang. Via habpanel har jeg oprettet en switch, valgt openhab item og fundet mit indhold i ihc.items. Desværre ændre min IHC udgang ikke når jeg trykker på switch i habpanel.Nu kommer spørgsmålet! For at finde ud af hvad der er galt, hvor finder jeg den logfil i skriver om, hvor finder jeg den når openhab kører på en raspberry PI? Jeg kan via Eclipse finde ind til \\OPENHABIANPI\openHAB-share\openhab2-userdata\etc org.apache.karaf.shell.cfger det dette program som jeg kan bruge til at se systemlog i?
Jeg har ændret sshHost IP adressen til 0.0.0.0 port 8101 i org.apache.karaf.shell.cfg for måske på den måde at kunne hoste systemlog i openhab fra min PC men er ikke klar over om jeg er på galeveje! Håber på svar fra jer:-)
Spørgsmål
Ivan
Hej med jer jeg er virkelig ikke skrap til dette her forsøg og er klar over at et eller flere tiltag er forkert! Jeg er ny her i dette forum men har brugt rigtig meget tid på at læse indlæg fra jer, håber derfor på lidt hjælp til at komme videre. Jeg har installeret openhabian på min raspberry Pi via SD kort samlede pakke fra openhab. Jeg har via web installeret IHC binding. Via PuTTY startet Samba på raspberry Pi. Installeret Eclipse på min PC. Via Eclipse browser jeg via netværk til min rasberry PI. Jeg har indtastet mine controller oplysninger i ihc.cfg fil. Oprette Ejvind Halds-simple ihc.items eksempel med resorce Id på en udgang. Via habpanel har jeg oprettet en switch, valgt openhab item og fundet mit indhold i ihc.items. Desværre ændre min IHC udgang ikke når jeg trykker på switch i habpanel. Nu kommer spørgsmålet! For at finde ud af hvad der er galt, hvor finder jeg den logfil i skriver om, hvor finder jeg den når openhab kører på en raspberry PI? Jeg kan via Eclipse finde ind til \\OPENHABIANPI\openHAB-share\openhab2-userdata\etc org.apache.karaf.shell.cfg er det dette program som jeg kan bruge til at se systemlog i?
Jeg har ændret sshHost IP adressen til 0.0.0.0 port 8101 i org.apache.karaf.shell.cfg for måske på den måde at kunne hoste systemlog i openhab fra min PC men er ikke klar over om jeg er på galeveje! Håber på svar fra jer:-)
Link til kommentar
Del på andre sites
11 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts