Ulrik Friis Skrevet October 23, 2017 Rapporter Share Skrevet October 23, 2017 Jeg har 9 controllere kørende i et forholdsvist komplekst setup på en spejderlejer. Der er opstået et behov for dataanalyse på aktiviteterne i de forskellige FB. Eksempelvis hvordan aktiviteter er på soverum, badeværelser etc. Lagres disse informationer i controlleren, og er det muligt at trække dem ud - eller er der kun den synlige fejl-log ? Er der nogen som har en "nørdet" viden om det ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 23, 2017 Rapporter Share Besvaret October 23, 2017 I Visual 3 er der en primitiv form for data logging, men ellers må du ud i noget IHC Captain eller tilsvarende 3. parts produkt. Alt efter hvor detaljeret logning skal være, er det også muligt at kode noget direkte i IHC programmet, men det bliver hurtigt komplext hvis du skal huske mere end 10 events pr. parameter du vil logge. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret October 23, 2017 Rapporter Share Besvaret October 23, 2017 Kontrolleren gemmer ikke data om "gamle" begivenheder, hvis du kun skal måle i en begrænset periode kan du med fordel logge dine hændelser i serviceview på en pc som ikke går i dvale. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulrik Friis Besvaret October 23, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret October 23, 2017 Jeg skal logge tænd og sluk af alle kontakter/FB over nogle måneder, så det må blive med et 3. parts program som Mikkels IHC Captain (han har i forvejen hjulpet mig lidt), hvis det er egnet. Jeg vil tro at de 9 controllere vil generer 2-3000 logs i døgnet, hvor det i princippet "bare" er Ressource-ID og tidsstamp jeg skal bruge. Tak for input. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 23, 2017 Rapporter Share Besvaret October 23, 2017 IHC Captain er helt sikkert egnet til dit formål. Bruger det selv til at logge måler data og temp. ændringer m.m. Men du kommer til at skulle køre 9 instanser, da den endnu ikke understøtter flere controller. Desværre. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret October 24, 2017 Rapporter Share Besvaret October 24, 2017 Kan man ikke lave fx en tæller der tæller hvor mange gange en FB bliver aktiveret? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 25, 2017 Rapporter Share Besvaret October 25, 2017 18 timer siden, Peter Holm Larsen skrev: Kan man ikke lave fx en tæller der tæller hvor mange gange en FB bliver aktiveret? Det kan man godt, men hvis man er interesseret i at vide hvornår er det ikke nok. Ulrik er der nye/fortsate problemer med Cirkulær referencer eller er det noget andet du er ønsker at finde/registrere ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Peter Holm Larsen Besvaret October 25, 2017 Rapporter Share Besvaret October 25, 2017 5 timer siden, Lars Jacobsen skrev: Det kan man godt, men hvis man er interesseret i at vide hvornår er det ikke nok. Ulrik er der nye/fortsate problemer med Cirkulær referencer eller er det noget andet du er ønsker at finde/registrere ? Men kan man så ikke blot anvende at controlleren sender beskeder på SMS eller mail på aktiviteten, det har jeg på hvornår døren låses og åbnes. Man skal også tænke på ikke at bygge det mere komplekst end nødvendigt. KISS Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret October 26, 2017 Rapporter Share Besvaret October 26, 2017 Jo, men nu kender jeg Ulriks gamle implementering med 5 controllere og som han skriver er han ude efter at logge 2-3000 events i døgnet fra nu 9 controllere og dem gider han ikke have som SMS Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ulrik Friis
Jeg har 9 controllere kørende i et forholdsvist komplekst setup på en spejderlejer.
Der er opstået et behov for dataanalyse på aktiviteterne i de forskellige FB. Eksempelvis hvordan aktiviteter er på soverum, badeværelser etc.
Lagres disse informationer i controlleren, og er det muligt at trække dem ud - eller er der kun den synlige fejl-log ?
Er der nogen som har en "nørdet" viden om det ?
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts