Tom Blode Skrevet October 4, 2017 Rapporter Share Skrevet October 4, 2017 Connection error, Jeg får vedhæftede fejlmeddelelse når jeg prøver at åbne app’en. Hvad gør jeg? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 4, 2017 Rapporter Share Besvaret October 4, 2017 Hvis din IHC controller er en HW 6.1 model, er der ikke rigtigt andet at gøre end købe en ny controller, eller finde en alternativ metode med IHC Captain, IHC Bridge eller tilsvarende trejdeparts løsning. Den gamle HW 6.1 controller er ikke kraftig nok til at understøtte moderne krypterings algorithmer, og iOS11 understøtter ikke længere de gamle algorithmer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 dkjumper Besvaret October 4, 2017 Rapporter Share Besvaret October 4, 2017 Har det virker før? Andre årsager til du ikke kan: Router / firewall ikke korrekt konfigureret Port i indstilling passer ikke med app'en Tilladelse ikke korrekt sat i administrator-delen Controller kræver genstart (jeg har selv dette problem på min ene HW6.2 controller - ca. hver 3mnd mister jeg forbindelsen til mobile enheder og controlleren skal så genstartes og så virker alt igen). Det var bare et par forslag, håber du finder årsagen. /Johnny Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Nuser49 Besvaret October 5, 2017 Rapporter Share Besvaret October 5, 2017 Fik også en advarsel via appen, så derfor har jeg ikke opdateret til IOS11 endnu. Hvor kan man se hvilke controller man har installeret, der står intet på forsiden. Mit anlæg er installeret okt/nov 2015, så måske controller er så ny, at der ingen problemer bliver? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret October 5, 2017 Rapporter Share Besvaret October 5, 2017 22 minutter siden, Nuser49 skrev: Fik også en advarsel via appen, så derfor har jeg ikke opdateret til IOS11 endnu. Hvor kan man se hvilke controller man har installeret, der står intet på forsiden. Mit anlæg er installeret okt/nov 2015, så måske controller er så ny, at der ingen problemer bliver? Det nemmeste er nok bare at prøve appen så. Virker det, så er det mindst en HW 6.2 controller du har Men du skal lige overveje, om det skal være fra din IOS enhed. Det er lidt noget skrald at nedgradere end IOS. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 5, 2017 Rapporter Share Besvaret October 5, 2017 2 timer siden, Nuser49 skrev: Fik også en advarsel via appen, så derfor har jeg ikke opdateret til IOS11 endnu. Hvor kan man se hvilke controller man har installeret, der står intet på forsiden. Mit anlæg er installeret okt/nov 2015, så måske controller er så ny, at der ingen problemer bliver? Log ind i adminview på din controller. Der står HW versionen. Du kan også slå model nr'et som står på forsiden af controlleren op på internettet. Er det 820BA400, så er det en HW 6.2 controller. Men hvis den er fra 2015 så burde det være en HW 6.2 Det er dog ikke nok at din controller er HW 6.2. Du skal også være på seneste firmware eller mindst på en firmware efter 2.7.220. 2.7.220 indeholder kun de gamle krypterings algorithmer, som iOS11 ikke længere understøtter. Firmware level kan du også se i adminview Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Nuser49 Besvaret October 5, 2017 Rapporter Share Besvaret October 5, 2017 Tak Lars. Hurra, jeg har en HW 6.2, så langt så godt. Undersøger nu vedr. softwareversion, men har fået ny PC, så jeg skal lige have den op køre og hente programmer osv. osv. Må indrømme, at jeg ikke i min vildeste fantasi havde regnet med, at IHC var så besværligt og tidskrævende. Havde ellers glædet mig til at afprøve alle de mange muligheder, der åbenbart eksisterer, men jeg har ikke en gang fundet ud af, at "bytte om" mellem to kontakter endnu. ØV. Hvis jeg ikke får glæde af det, har man godt nok spildt en stor sum penge på projektet, da alt fra starten af åbenbart er lavet som "under standard", læs: kun TÆND/SLUK funktioner. Selv nogle diodetryk jeg havde bestilt er slet ikke tilsluttet korrekt. Jeg har lige opdateret konens iPhone med IOS 11 (min egen afventer!!), og "fjernbetjeningsappen" virker stadig, men der kommer en advarsel om evt. sikkerhedsbrister, såfremt controller ikke er opdateret med seneste version! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret October 5, 2017 Rapporter Share Besvaret October 5, 2017 IHC er ikke specielt besværligt IMHO, men det bygger på et tudse gammelt design, og har ikke rigtigt fulgt med tiden, så man skal arbejde lidt som man gjorde for 10-20 år siden. Alle ændringer laves via Visual programmet, men adminview, serviceview etc. er Java programmer som afvikles via web. Du skal kun have Java installeret for at kunne afvikle dem, og alt efter firmware version og Java version kan du finde workarounds til alle kendte Java problemer i tråden Java problemer igen igen igen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Tom Blode
Connection error,
Jeg får vedhæftede fejlmeddelelse når jeg prøver at åbne app’en.
Hvad gør jeg?
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts