LarsC Skrevet September 27, 2017 Rapporter Share Skrevet September 27, 2017 Hej, Hvordan håndtere i eksempelvis et sluk alt scenarie. Jeg har overvejet om man bør oprette en lokalitet som hedder eks. scenarier, heri vil jeg så lave en helt enkel fb som slukker alt det relevante. I mit soveværelse vil jeg så lave en fb med et langt tryk som kalder ovenstående scenarie. Derudover vil jeg i min alarm lokalitet kalde min sluk alt fb ved tilkobling af alarm. osv. På den måde kan jeg genbruge min sluk alt, men er det måden at gøre det på for at holde det enkelt og mere OOP 'agtigt' ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 27, 2017 Rapporter Share Besvaret September 27, 2017 Ja. Det er en en "uskik" og levn fra gamle dage og påvirke output/fysiske enheder direkt fra tryk. Lad dem være styret af een FB og så kan denne FB være styret flere steder fra. Ellers kan du komme i den situation hvor en ting (tryk/FB) mener udgangen er tændt, og en anden den er slukket. Det bliver controlleren forvirret og ustabil af, og genstarter. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
LarsC
Hej,
Hvordan håndtere i eksempelvis et sluk alt scenarie.
Jeg har overvejet om man bør oprette en lokalitet som hedder eks. scenarier, heri vil jeg så lave en helt enkel fb som slukker alt det relevante.
I mit soveværelse vil jeg så lave en fb med et langt tryk som kalder ovenstående scenarie.
Derudover vil jeg i min alarm lokalitet kalde min sluk alt fb ved tilkobling af alarm.
osv.
På den måde kan jeg genbruge min sluk alt, men er det måden at gøre det på for at holde det enkelt og mere OOP 'agtigt' ?
Link til kommentar
Del på andre sites
1 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts