I forbindelse med IHC installation i vores nye hus er jeg kommet lidt i et dilemma, og jeg håber i kan hjælpe,
Huset er i 2 plan. Jeg har vedhæftet 2 x elplantegning (skitse) over dette.
I min installation er alt samlet omkring IHC - Control, Alarm og Varmestyring. Dette betyder at jeg har brug for +130 stk 24 V input. Så vidt jeg kan regne ud, har jeg så brug for 2 Controllere.
Mit spørgsmål er så hvordan dette skal fordeles på de 2 controllere.
Jeg ønsker flg. funktioner, som kan have indflydelse på valget:
1. Sluk Alt - skal kunne fungere på tværs af de 2 controllere.
2. PIR (alarm) sensorerne i alle rum skal både kunne bruges som alarm ved "ingen hjemme" og som PIR til at slukke lys, hvis "ingen aktivitet i rummet" når vi er hjemme.
3. Alt lys skal gerne kunne styres fra telefon/ipads.
Umiddelbart ser jeg selv nogle løsninger med hver deres Pro/cons:
A: Del mellem etagerne - PRO: Systemmæssigt let at forstå. CON: Vanskelligt at programmere alarm etc. mellem controllere.
B: Del mellem funktioner - lys for sig, alarm + varme på 2. controller. PRO: Simpelt CON: Funktion 2 som beskrevet ovenfor
Spørgsmål
Lasse Fugmann Kristensen
Hej,
I forbindelse med IHC installation i vores nye hus er jeg kommet lidt i et dilemma, og jeg håber i kan hjælpe,
Huset er i 2 plan. Jeg har vedhæftet 2 x elplantegning (skitse) over dette.
I min installation er alt samlet omkring IHC - Control, Alarm og Varmestyring. Dette betyder at jeg har brug for +130 stk 24 V input. Så vidt jeg kan regne ud, har jeg så brug for 2 Controllere.
Mit spørgsmål er så hvordan dette skal fordeles på de 2 controllere.
Jeg ønsker flg. funktioner, som kan have indflydelse på valget:
1. Sluk Alt - skal kunne fungere på tværs af de 2 controllere.
2. PIR (alarm) sensorerne i alle rum skal både kunne bruges som alarm ved "ingen hjemme" og som PIR til at slukke lys, hvis "ingen aktivitet i rummet" når vi er hjemme.
3. Alt lys skal gerne kunne styres fra telefon/ipads.
Umiddelbart ser jeg selv nogle løsninger med hver deres Pro/cons:
A: Del mellem etagerne - PRO: Systemmæssigt let at forstå. CON: Vanskelligt at programmere alarm etc. mellem controllere.
B: Del mellem funktioner - lys for sig, alarm + varme på 2. controller. PRO: Simpelt CON: Funktion 2 som beskrevet ovenfor
C: ????
Nogen med nogle gode erfaringer her?
1sal.pdf
stueplan.pdf
Link til kommentar
Del på andre sites
9 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts