Hop til indhold
  • 0

temperatur & fugt sensor program fejler

Kandersen
 Share

Spørgsmål

Jeg har lidt en udfordring her. 
Jeg har skiftet to af temperatur sensorene (i begge badeværelser) til sensor med fugt & temperatur. Jeg har også skiftet produktet i Visual 2 til samme, altså til fugt og temperatur.

Når jeg uploader det program til controlleren, så for jeg en fejl. Den melder at den ikke kan sende programmet til controlleren. 

Controlleren er en Visual 2 (uden viewer)  HW 6.1 med firmware .199

Er der nogen der har en ide til, hvad der er galt?

Pt har jeg kørt det gamle program ind igen, og det virker med de samme nye sensorer.. meeen jeg mangler jo ligesom fugt.. Og så bemærkede jeg lige i service view, at nu har får jeg en gulvvarmetemperatur på ca. 55 grader (Jeg har ingen gulvvarme føler). Med de andre sensorer var gulvvarme temperaturen 0.0 grader :D 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Firmware .199 understøtter ikke fugt sensorne. Det er kun den seneste firmware til HW6.1 som gør det.

HW mæssigt er temp sensorne med gulv føler og temp. sensorne med fugt føler de samme. Det er bare føleren som er til forskel samt hvordan det benævnes i programmet, hvilket styres af produkt koden i visual programmet, og det er denne som mangler i den gamle firmware, hvilket er årsagen til at du ikke kan uploade programmet. De 55 grader er din luft fugtigheds procent.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Firmware .199 understøtter ikke fugt sensorne. Det er kun den seneste firmware til HW6.1 som gør det.

Ja det anede mig, der var noget der. Jeg var godt nok lidt bekymret for, at det krævede en HW 6.2 controller. Jeg må nok indse, at jeg skal opdatere firmwaren, og så håbe på den er stabil som .199 er.

1 time siden, Lars1 skrev:

HW mæssigt er temp sensorne med gulv føler og temp. sensorne med fugt føler de samme. Det er bare føleren som er til forskel samt hvordan det benævnes i programmet, hvilket styres af produkt koden i visual programmet, og det er denne som mangler i den gamle firmware, hvilket er årsagen til at du ikke kan uploade programmet. De 55 grader er din luft fugtigheds procent.

Hmm.. Okay det er lidt overraskende.. Så er der jo reelt ingen grund til at opdatere firmwaren alligevel. Den virker jo som den skal, altså bortset fra at den ikke benævnes fugt. Så er det kun dugtpunkt som mangler. Men jeg kan ikke helt gennemskue, hvad den reelt er til.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Så er det kun dugtpunkt som mangler. Men jeg kan ikke helt gennemskue, hvad den reelt er til.

Dugpunktet fortælle dig hvornår vanddampen i luften fortættes til vand. Det er en beregnet værdi. Du kan f.eks. bruge den til at hvis dugpunktet nærmere sig rum temperaturen kan du skrue op for varmen, og dermed udgår at vanddampen fortætter sig på vægge, møbler etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvis man styre ventilation via fugtighed, så ville det da starte længe før dugpunktet kommer så højt, vil den ikk? (jeg ved godt det forudsætter man sætter den relative fugtighedsprocent lavt nok, men et sted mellem 30-60% er vel et normalt område for fugtighedsprocenten). PT står Nilan anlægget til 50% (kan vist ikke komme højere). Så jeg ville forvente det starter før dugpunktet når så højt som til vanddampen fortætter sig.

Link til kommentar
Del på andre sites