Jesper Lund Stocholm Skrevet September 11, 2017 Rapporter Share Skrevet September 11, 2017 Er det muligt at få PoE igennem et IHC Net system? Hvis jeg køber sådan en switch: https://www.proshop.dk/Switch/Ubiquiti-UniFi-Switch-8-60W/2573047 Kan jeg så kable fra den ind i min IHC Net boks og så putte et PoE Access Point i ét af mine udtræk (fx soveværelset) ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret September 11, 2017 Rapporter Share Besvaret September 11, 2017 Hej Jesper Hvis det er IHC NET standard, så ja. Hvis det er IHC NET Basis, så nej. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jesper Lund Stocholm Besvaret September 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 11, 2017 Hej Martin, Ifølge @Bjarne Sørensen så har jeg et "IHC-Net" anlæg. Tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret September 11, 2017 Rapporter Share Besvaret September 11, 2017 Ja, du smider bare POE-injektoren, Den her fætter ind mellem din switch og droppet ud til dit AP. Injektoren følger som regel med dit nye AP. Men du kan også bruge den switch du linker til (hvis du skal strømforsyne flere POE-enheder), den ene port forbindes til din router (hvis den er hurtigere end din IHC-netswitch), eller du sætter den i en port på din IHC-netswitch. Jesper Lund Stocholm 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mob31636 Besvaret April 15, 2019 Rapporter Share Besvaret April 15, 2019 På 11/9/2017 at 17:06 , Bjarne Sørensen skrev: Ja, du smider bare POE-injektoren, Den her fætter ind mellem din switch og droppet ud til dit AP. Injektoren følger som regel med dit nye AP. Men du kan også bruge den switch du linker til (hvis du skal strømforsyne flere POE-enheder), den ene port forbindes til din router (hvis den er hurtigere end din IHC-netswitch), eller du sætter den i en port på din IHC-netswitch. Jeg vil til at prøve det samme med at sætte et AP op for at give god trådløs internet i bestemte rum. Betyder det så routeren fra internetudbyderen blot skal kobles til den injektor der følger med det nye AP og så sættes kablet fra injektor til IHC switch (i bryggerset) og derefter i rummet hvor jeg vil have trådløs internet, der skal det nye AP også bare kobles helt alm. til stikket i væggen? Det kræver ikke en injektor i begge ender for POE virker igennem en IHC-net switch? I så fald virker det rimelig det som en rimelig overkommelig opgave, da jeg så kun skal investere i et AP, da denne ser ud til at have injektor medfølgende https://www.fullrate.dk/netvaerk/ubiquiti-unifi-ac-lr-ap Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret April 15, 2019 Rapporter Share Besvaret April 15, 2019 5 minutter siden, Mob31636 skrev: Betyder det så routeren fra internetudbyderen blot skal kobles til den injektor der følger med det nye AP og så sættes kablet fra injektor til IHC switch (i bryggerset) og derefter i rummet hvor jeg vil have trådløs internet, der skal det nye AP også bare kobles helt alm. til stikket i Du skal ikke sætte den efter routeren. Du skal tage stikket der går fra switchen til dit netværksstik og sætte det i LAN stikke på PoE injektoren. Så sætter du et ekstra kabel fra PoE stikket i injektoren og til dit netværksstik hvor dit Accespoint er tilsluttet. Køb dette istedet for, der er ingen grund til at bruge et LR da enhederne ikke kan sende lige så kraftigt som ap'et. https://www.bedresignal.dk/ubiquiti-unifi-uap-ac-liet-tradlos-forbindelse-802-11a-b-g-n-ac.html?gclid=EAIaIQobChMItcnihO_R4QIVilQYCh3kCgyCEAUYASABEgI20_D_BwE Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mob31636 Besvaret April 15, 2019 Rapporter Share Besvaret April 15, 2019 Mange tak for det hurtige svar og anbefalingen af det andet AP. Med din forklaring mener du der at injektoren først skal tilsluttes i fx soveværelset lige før AP og ikke i bryggerset som jeg i første omgang troede? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret April 15, 2019 Rapporter Share Besvaret April 15, 2019 3 minutter siden, Mob31636 skrev: Mange tak for det hurtige svar og anbefalingen af det andet AP. Med din forklaring mener du der at injektoren først skal tilsluttes i fx soveværelset lige før AP og ikke i bryggerset som jeg i første omgang troede? Injektoren skal kables før ap'et, eller efter dit aktive udstyr. Du kan også sætte den i rummet ved ap'et hvis det er nemmere for dig. Men jeg har mine siddende i mit rack efter switchen på vej ud til rummet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mob31636 Besvaret April 15, 2019 Rapporter Share Besvaret April 15, 2019 Mange tak, det må prøves :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jesper Lund Stocholm
Er det muligt at få PoE igennem et IHC Net system?
Hvis jeg køber sådan en switch: https://www.proshop.dk/Switch/Ubiquiti-UniFi-Switch-8-60W/2573047
Kan jeg så kable fra den ind i min IHC Net boks og så putte et PoE Access Point i ét af mine udtræk (fx soveværelset) ?
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts