Jeg tror nu jeg er havnet i en situation, hvor jeg skal have en hjemmelavet funktionsblok (ret mig hvis jeg tager fejl), men er lidt blank på hvordan. Er det muligt bare at skrive kode, eller skal det gøres visuelt? (er programmør, så den visuelle stil er ikke lige min kop te, men jeg overlever).
Jeg har 2 udgange: OP og NED
Og to indgang: LUKKET og TRYK
OP og NED er koblet til relæet i porten og får den til at køre enten op eller ned.
LUKKET er et relæ, der indikerer om porten er lukket
TRYK er et alm. svagstrømstryk.
Jeg vil gerne opnå:
TRYK & LUKKET => OP
TRYK & !LUKKET = NED
Altså, porten skal køre op hvis den er lukket og ned, hvis den ikke er.
Jeg har fundet ud af at sætte det basale op (tror jeg), men selve OP 'signalet' er en impuls. Hvordan får jeg controlleren til kun at tænde for det i få ms?
Spørgsmål
TroelsL
Jeg tror nu jeg er havnet i en situation, hvor jeg skal have en hjemmelavet funktionsblok (ret mig hvis jeg tager fejl), men er lidt blank på hvordan. Er det muligt bare at skrive kode, eller skal det gøres visuelt? (er programmør, så den visuelle stil er ikke lige min kop te, men jeg overlever).
Jeg har 2 udgange: OP og NED
Og to indgang: LUKKET og TRYK
OP og NED er koblet til relæet i porten og får den til at køre enten op eller ned.
LUKKET er et relæ, der indikerer om porten er lukket
TRYK er et alm. svagstrømstryk.
Jeg vil gerne opnå:
TRYK & LUKKET => OP
TRYK & !LUKKET = NED
Altså, porten skal køre op hvis den er lukket og ned, hvis den ikke er.
Jeg har fundet ud af at sætte det basale op (tror jeg), men selve OP 'signalet' er en impuls. Hvordan får jeg controlleren til kun at tænde for det i få ms?
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts