Ulle Skrevet August 12, 2017 Rapporter Share Skrevet August 12, 2017 Hej Jeg har to controller i mit system, på begge er der Zigza følere både gulv og rum. Ved genstart af controller glemmer den ene offset (Temp kalibrering) indstilling, den anden gær ikke. nogen det har en forklaring på dette? Ulrich Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 13, 2017 Rapporter Share Besvaret August 13, 2017 Det kan være FB'n så prøv at slette den og kopier den der virker over. Alternativ kik om der er en indstilling "Husk værdier ved genstart" og sæt den. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret August 13, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 13, 2017 Det er ikke noget man sætter i en FB, men direkte på føler. Offset kalibrering af temp. Jeg sætter Offset i Serviceview, men kan også sætte det direkte i programmet på temp føler. Det er den værdi der glemmes ved genstart, den går tilbage på 0 for både gulv og rum, altså samme føler. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret August 13, 2017 Rapporter Share Besvaret August 13, 2017 Prøv at slette føleren og sætte en ny ind. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret August 16, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 16, 2017 Det hjalp når jeg satte Offset i Visual og overførte programmet til controller. Før satte jeg det i Serviceview, og den glemte det ved genstart af controller, nu bliver det husket... Mystisk, men det har hjulpet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret August 17, 2017 Rapporter Share Besvaret August 17, 2017 14 timer siden, Ulle skrev: Det hjalp når jeg satte Offset i Visual og overførte programmet til controller. Før satte jeg det i Serviceview, og den glemte det ved genstart af controller, nu bliver det husket... Mystisk, men det har hjulpet. Det er det samme problem jeg oplevede med mine el-måler FB'er på min gamle HW 6.1 controller. Nogle gange rydder controlleren dens registre når den genstarter eller man forsøger at connecte med Visual. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret August 17, 2017 Rapporter Share Besvaret August 17, 2017 19 timer siden, Ulle skrev: Det hjalp når jeg satte Offset i Visual og overførte programmet til controller. Før satte jeg det i Serviceview, og den glemte det ved genstart af controller, nu bliver det husket... Mystisk, men det har hjulpet. I Serviceview kan du ofte sætte både en runtime værdi som er den aktuelle controlleren bruger, og en initial værdi, som er den controlleren benytter ved genstart (og som står i Visual programmet hvis du downloader det). Måske har du kan fået ændret runtime værdien. Ligger du et nyt program ind fra Visual bliver værdien jo indlæst som initial værdi og et øjeblik efter er det = runtime værdi. Ændres runtime værdien vha tryk, FB'r eller på anden måde, så gemmes værdien ikke, med mindre det altså gøres via Serviceview. Ulle 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret August 17, 2017 Rapporter Share Besvaret August 17, 2017 Den skal jeg lige have igen.. Hvad er initial værdien helt præcist i serviceview? Lige for at uddybe mit spørgsmål.. Jeg har netop oplevet denne "feature". Foranlediget af Henning i en anden tråd, uploadede jeg et tomt projekt til controlleren. Og derefter mit tilrettede projekt (driftform for varmestyring). Men nu ser jeg netop, at samtlige kalibreringer er forsvundet. Dvs jeg skal kalibrere 12 stk sensorer igen. Det er jo ikke fordi jeg synes det er skide sjovt. Så jeg tænkte om der var en måde at få den til at huske kalibreringen.. Og skal lige sikre mig, at det er det som Initial værdien i virkeligheden er, eller? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Ulle
Hej
Jeg har to controller i mit system, på begge er der Zigza følere både gulv og rum.
Ved genstart af controller glemmer den ene offset (Temp kalibrering) indstilling, den anden gær ikke.
nogen det har en forklaring på dette?
Ulrich
Link til kommentar
Del på andre sites
7 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts