Coralreef Skrevet August 5, 2017 Rapporter Share Skrevet August 5, 2017 Sad lige og kiggede på de billige PIR, røg alarmer osv fra Longsin som sælges på Zigza, til vores nye hus. Det er jo fristende ift. prisen, enten via Zigza eller ebay/alibaba(hvis man vil ned under 50kr pr enhed :)). Men hvad er erfaringen med materiellet - gerne nogen der har haft det monteret i flere år ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret August 6, 2017 Rapporter Share Besvaret August 6, 2017 Det har mig bekendt ikke givet problemer i de huse jeg har programmeret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Coralreef Besvaret August 7, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2017 Ok tak for svar, tror jeg også spring på den løsning så... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henning Pedersen Besvaret August 7, 2017 Rapporter Share Besvaret August 7, 2017 Inden du køber bør du være opmærksom på at PIRén er en NC, hvilket dit program skal kunne arbejde med. Den kan ikke planforsænkes, men skal monteres på en bøjle med synlig ledning til et lampeudtag og arbejder med 110 grader. Desuden skal den forsynes til 12V. Som alternativ kunne du overveje en niko 41-440 http://www.niko.dk/produkt/41-440 den kan planforsænkes i loftet og arbejder 360 grader uden mulighed for tilpasninger. Den koster ca. det 1/2 af LKs. LKs kan planforsænkes og detekterings området kan indstilles til 90 eller 180 grader hvilket kan være yderst anvendeligt. Især i sammenbyggede rum, hvor kun den ene afdeling skal være aktiv. Røgalarmen har også en lidt anden funktionalitet end LKs. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts