Lyng Skrevet July 25, 2017 Rapporter Share Skrevet July 25, 2017 Vil gerne høre jeres mening om den korrekte/bedste placering af følgende komponenter i en UG150-18? PSU Controller 2x input 2x output Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kandersen Besvaret July 25, 2017 Rapporter Share Besvaret July 25, 2017 Jeg læste i en anden tråd, at nogen foretræk controlleren i bunden. Jeg kan ikke helt huske hvorfor, og jeg kan ikke gennemskue årsagen selv. For mig at se, så er det egentlig ret lige gyldigt, da alle moduler har montering i top og bund. Måske lige bortset fra strømforsyningen. Så hvis det var mig, så ville jeg lade kablerne afgøre hvor jeg ville placere det. Dvs input modulerne tætteste på IHC link kabler, og output modulerne tættest på output modulerne (altså hvis det er 230volt). Og så ville jeg forsøge at holde 24volt og 230 volt så langt som muligt fra hinanden. Men det kan virkelig være svært, specielt på 230 volt moduler, dæmpere osv. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kim carlsen Besvaret July 26, 2017 Rapporter Share Besvaret July 26, 2017 Min logik siger at Strømforsyning bør sidde i toppen, da varmen stiger opad, så bliver andre moduler ikke ramt af varmen. Det er nok årsagen til at nogen sværger til at have controlleren nederst. Men det har nok ikke den store betydning hvis der er normal ventilation omkring tavlen. Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret July 26, 2017 Rapporter Share Besvaret July 26, 2017 Det er korrekt at de mest varme afledende komponenter skal placeres øverst, i henhold til producentens anvisninger.. Dernæst er der noget med respektafstande imellem svag og stærkstrøm. for at undgå at skulle stripse alle ledere fast, ville jeg vælge at sætte svagstrømskomponenterne nederst og stærkstrøm øverst. Så en bestykning der ville være: Output - Output PSU - input Controller - input Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret July 26, 2017 Rapporter Share Besvaret July 26, 2017 Jeg er helt enig i de håndværksmæssige standarder med de komponenter øverst der afgiver mest varme. Jeg vil Sætte PSU øverst, Output 230 neden under (de afgiver også varme når udgange en on) Input (giver næsten ingen varme) anden nederst. Controlleren som er mest følsom nederst. Så har du også de fleste svagstrømsledninger nederst i tavlen og stærkstrømsledninger øverst. Har du mulighed for det vil jeg sætte outputmodulerne i en tavle ved siden af. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lyng Besvaret July 29, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret July 29, 2017 Tak for svar. Kan se på det hele at der vist skal bruges 3 Output så tænker en placering sådan her. Output - Output - Output Controller - PSU Input - Input - Tom plads Martin Abildgaard 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret August 7, 2017 Rapporter Share Besvaret August 7, 2017 På 29-07-2017 at 09:53 , Lyng skrev: Tak for svar. Kan se på det hele at der vist skal bruges 3 Output så tænker en placering sådan her. Output - Output - Output Controller - PSU Input - Input - Tom plads Det er ikke helt tosset. God arbejdslyst Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Lyng
Vil gerne høre jeres mening om den korrekte/bedste placering af følgende komponenter i en UG150-18?
PSU
Controller
2x input
2x output
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts