Jesper Skytte Nielsen Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Hej forumSkal til og installere IHC Net mit nye hus. Det er et hus jeg er ved at bygge så der er ikke muret endnu. Kun lavet indervæge. Mit spørgsmål er hvordan jeg skal trække kablerne. Skal jeg ligge dem i tomrør op til loftet eller skal / kan de trækkes på ydersiden af indervægene. Må de mures direkte ind i vægene eller skal de trækkes i tømrør? Hvis der skal trækkes 2 kable i hver tomrør hvor stor diameter skal rørret det så være?MvhJesper Skytte Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Andersen Besvaret November 13, 2008 Rapporter Share Besvaret November 13, 2008 Jeg har selv lige bygget nyt hus og har SELVFØLGELIG valgt løsningen med kabler i hulmuren. Det er klart billigst, og hvis du så altid bruger dobbelte udtag er du vist sikret godt i fremtiden..HVorfor vil du kunne skifte dem??? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret November 13, 2008 Rapporter Share Besvaret November 13, 2008 Jeg ville også bare lægge dem på den varme side i hulmuren, men husk lige at dåserne du bruger skal være "dybe" dåser, ellers kniber det med at stikket kan være der.//Henrik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper Skytte Nielsen Besvaret November 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 16, 2008 Jeg har selv lige bygget nyt hus og har SELVFØLGELIG valgt løsningen med kabler i hulmuren. Det er klart billigst, og hvis du så altid bruger dobbelte udtag er du vist sikret godt i fremtiden..HVorfor vil du kunne skifte dem??? Vil heller ikke skifte dem. Læste bare på en eller anden side at dette kabel skulle trækkes i et tomrør. Det er dog ikke hvad jeg kan læse mig frem til på LK side. Og vil selvfølgelig lave 2x2 stik i hver værelse selv om det er rimelig mange kabler der skal trækkes. Der er et enkelt sted hvor jeg bliver nød til at trække kablet op over loftet og tænkte derpå at lavet et tomrør op på loftet hvor jeg så kan trække kablerne i. Hvilke diameter anbefaler i at bruge i tomrør?Jeg ville også bare lægge dem på den varme side i hulmuren, men husk lige at dåserne du bruger skal være "dybe" dåser, ellers kniber det med at stikket kan være der.Når du siger "dybe" dåser så gælder vel kun Fuga og ikke Opus eller hvad?På forhånd takJesper Skytte Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret November 17, 2008 Rapporter Share Besvaret November 17, 2008 Jeg har ikke prøvet at installere IHC-Net i Opus, men kun i Fuga og der skal man benytte dybedåser.//Henrik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jesper Skytte Nielsen Besvaret November 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 17, 2008 Var lige ved at kigge på IHC Net igen men har lige fundet at der er noget som hedder IHC Net og noget som hedder IHC Net Basic. Hvad er forskellen og hvilke skal man installere?\Skytte Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret November 18, 2008 Rapporter Share Besvaret November 18, 2008 har du B&O eller parabol er IHC net den bedste, men har du kabeltv osv, så har basic alt hvad du skal bruge. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts