Carsten Christiansen1354922232 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 HejJeg skal til at forberede til alarm i vores nye hus. Jeg har tænkt mig at montere en lille switch i karmen på vores døre og vinduer således at alamen går igang ved opluk, desuden skal switchene have den funktion så jeg kan se om alt er lukket via en lille touchskærm som kommer til at hænge i entreen "så vi slipper for at rende hele huse rundt for og se om alt er lukket"jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal montere pir sensorer også og evt. hvor mange (er normalt)??Jeg ville forsøge at få skærmen til at virke som kode tastetur til alarmen, da vores entre også forbinder til garagen, det var også min hensigt at skærmen skulle virke som post melder.....nå i bund og grund var det bare antallet af pir sensore jeg var int. i at høre om... og evt. om det er nødvendigtCarsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Henrik Due Jørgensen Besvaret November 10, 2008 Rapporter Share Besvaret November 10, 2008 Jamen jo flere jo bedre. Hvis du har en magnetkontakt i hvert vindue eller dør kan du jo logge, hvilken der evt. har været aktiveret.Så skal jeg lige høre, hvordan og hvilken skærm du vil bruge til din touchskærm?HDJ Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Christiansen1354922232 Besvaret November 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 10, 2008 Hej igen..Vi bruger denne type skærm på mit arbejde....så det var som udgangspunkt den jeg ville forsøge mig med....http://www.ivcdisplays.com/NP-880S.htmCarsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Andersen Besvaret November 11, 2008 Rapporter Share Besvaret November 11, 2008 Tillægsspørgsmål.Jeg vil også meget gerne have en touch skærm til mit IHC, men vil samtidig bruge den som musikafspiller og lign. Er der nogen her der har erfaring med en god skærm(og helst billig) som kan tilsluttes til en almindelig PC..?TakThomas Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frederik Larsen Besvaret November 11, 2008 Rapporter Share Besvaret November 11, 2008 Hej,Jeg vil jo mene at magnet kontakterne går under skalsikring, og hvis de er på ALLE vinduer og døre, som kan nås udefra, så burde det være nok.Så er det bare hvis der brydes ind af andre veje at der skal bruges PIR.Eks. hvis der brydes ind via loft/tag.Frederik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Carsten Christiansen1354922232 Besvaret November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2008 Hej...Ja med mindre de slår hele glasset itu og går ind uden at åbne en dør el vindue... så kommer pir sensoren til sin ret... jeg ville jo mene at man skulle kunne nøjes med 2-3 stk.carsten Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Besvaret November 12, 2008 Rapporter Share Besvaret November 12, 2008 HejBlot en kommentar i forbindelse med antallet af PIRJeg har valgt kun at montere magnetkontakter på for- og bagdør, samt terrassedør, og så opsætte PIR i alle rum. Jeg benytter dem ikke alene til alarmformål, men også til styring af lyset. For eksempel slukke det efter glemsomme sjæle, efter at rummet er forladt :-)Hilsner Ole Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Frederik Larsen Besvaret November 12, 2008 Rapporter Share Besvaret November 12, 2008 Hej,Det var faktisk også den tanke jeg imiddelbart havde,magnet kontakter i alle vinduer/døre, kan også blive en dyr omgang hvis man har dobbeltvinder alle vegne.Frederik Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret November 15, 2008 Rapporter Share Besvaret November 15, 2008 En pir i hvert rum hvor der er ting af værdi, f.eks stue, køkken, soveværelse osv.Der er en LG touch skærm der ikke koster så meget, den kan nemt findes på edbpriser.dk Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts