Hop til indhold
  • 0

Problemer med Java i Serviceview og Scene design o

Henrik Due Jørgensen
 Share

Spørgsmål

Hej Er der nogen som har samme problemer som jeg med at afvikle Java.Når jeg vil logge ind på Serviceview starter den godt nok java op, men så lukker den bare igen mens den er ved at hente data fra controleren.Det samme gør den i Scenedesign og Sceneview. Det skal siges at det oftest er når jeg er på med lan-forbindelse.Jeg har prøvet at opdatere Java´en med uden held.//Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg har samme problem, men det er også kun første gang jeg logger på, hvis jeg prøver igen lige efter, så kommer det godt nok frem.Jeg har lidt på fornemmelsen at det er efter Jave er opdateret, hvilket det gør automatisk.Jeg er ikke sikker på at det kun er på LAN eller også på USB. Der er langt i mellem at jeg er på USB og kan derfor ikke mindes at fejlen har været på USB også.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Løsningen er at afinstallere ALT java, og installere det igen..LK vil ha' at man installerer den version de har på deres hjemmeside, men det er jo ikke så fedt at gøre, for det er en rimelig gammel version ;)Men slet ALT java via Tilføj/Fjern programmer, og så installer via java.comMht. den nye firmware, så ringer jeg til LK indenfor en time, og kræver at de kommer med en løsning inden kl 12, for så kan jeg nå at løse problemerne her inden kl 13 når jeg har fri.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Rolig nu... ;) mht til java så kan man sagtens installere LK's anbefalet version sammen med den nyeste officielle udgave. MEN... så skal man slå de forskellige versioner fra/til under java i kontrolpanelet, når man skal bruge dem. Og det er rigtigt at Serviceview virker upåklageligt i java version 1.50.Jeg tror ikke på, at det hjælper at reinstallere java i den nyeste version idet det er versionen den er gal med. LK Serviceview benytter nogle grafiske egenskaber som IKKE er 100% versions kompatibel. Det er faktisk ikke LK's skyld (i dette tilfælde :blush: )Men jeg kan da anbefale at kun at have én Java version installeret af samme major version. De fylder jo efterhånden 250 Mb! - HVER!/Thomas

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du kan sagtens nøjes med LKs Java 1.5. Der kan dog være applikationer som kræver en nyere version. Java 1.5 er ikke supporteret i Windows Vista, men det virker dog (tilsyneladende) fint.Men vær opmærksom på sikkerhedshuller - især i den ældre versioner, som ikke længere bliver opdateret! Java er et yndet mål for softwareterrorister idet Java er installeret på stort samtlige computere i hele verden herunder også linux og mac.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har talt med LK sidste dag. Problemet er at den nye firmware ikke er kompatibel med den sidste nye Java opdatering. Der er et link på LK's hjemmeside til den version af Java der fungere. http://www.lk.dk/public/download/software/jre-6u11-windows-i586-p.zipEDIT: Jeg kan se på LK'S hjemmeside at de den 16.12.08 er kommet med en ny software v. 2.6.

Link til kommentar
Del på andre sites