Per Andresen Skrevet May 17, 2017 Rapporter Share Skrevet May 17, 2017 Hej i forummet. Det lyder som en dårlig joke, men for 8 år side glemte jeg mit password til min controller. fik rådet koble dig på via USB Det nåede jeg så i dag :-) Nu kan jeg hverken huske versions nummer eller software modeller Jeg prøvede at koble mig på via usb men fik den vedhæftede fejl (USB kan ikke findes) Efter lang tids bøvnel læste jeg om firmware updater, den kørte jeg og fik det ud der er på det andet billede.. Nu er spørgsmålet, what to do, og hvad har jeg af hardware mm Nogen der kan hjælpe ? /Per Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 17, 2017 Rapporter Share Besvaret May 17, 2017 Prøv med http://usb i en browser og åben så adminview. Her kan du rette password, se firmware og HW versioner etc. Hvis din controller er 8 år gammel, er det sandsynligvis en HW6.1, og så kan du ikke lægge firmware 2.3.586 i den. HW 6.1 supporter max 2.7.220, og hvis du har en meget gammel FW i den, skal du starte med at lægge FW 2.7.199 i den. Personligt vil jeg forblive på 2.7.199, da den synes at være mere stabil end 2.7.220. Skulle du få Java fejl m.m., så følg rådene i tråden "Java problemer igen igen". Per Andresen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Per Andresen Besvaret May 18, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 18, 2017 Hej Lars Tak for svaret. Jeg har nok forklaret mig forkert, i dag er der firmware 2.3.586 på enheden. Skal jeg så løfte den til 2.7.199 eller ? Ja jeg har java fejlen, jeg synes ikke jeg kan finde en workaround på den, kører windows 10. skal jeg finde en gammel win xp maskine ? Noget andet med firmware update, hvad er faren i det ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 18, 2017 Rapporter Share Besvaret May 18, 2017 Sorry. Det var lidt sent i går. 2.3.586 er selvfølgelig ældre end end 2.7.199. Du bør løfte den til 2.7.199, og ikke længere. Hvilken Java fejl får du. Der er jo desværre mange forskellige. Der er en fejl som ikke er beskrevet, og som gælder for ældre firmware. Det er TLS kryptering. Ældre firmware supporter kun TLS 1.0. Man skal derfor fjerne support for TLS 1.1 og 1.2 i Java for at disse fungere. Der er ikke rigtig nogen fare i firmware update. Enkelte controller har en fysisk fejl, så firmware update ikke kan lade sig gøre, og jeg er ikke sikker på at LK længere ombytter disse. Jeg har heller ikke nogle informationer om hvilke serie der er tale om som er i fare zonen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Per Andresen Besvaret May 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 20, 2017 Lars, du er en helt. Jeg kom ind tak. Siger denne info noget ang der er fare ang opdatering. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 20, 2017 Rapporter Share Besvaret May 20, 2017 Ikke andet end at det højst sandsynligt er en HW6.1 controller, og du derfor ikke bør gå højre end FW 2.7.199. Når du har lagt denne FW i, vil du se yderlig info der hvor dit screenshot er taget. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 20, 2017 Rapporter Share Besvaret May 20, 2017 Der var også nogle controllere hvor det ikke var muligt at opdatere wireless radio'en i. Ikke at det betyder nogetvidere for dig, men du kan se hvilken version den har for og efter du opdaterer firmwaren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Den gamle firmware han køre med pt viser desværre ikke RF og IO version. Det kom først med i en senere firmware. Præcis hvilken kan jeg ikke huske, men det var kort før 2.7.199 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Ja, og det er først når man har opdateret controlleren at man jan se om RF blev opdateret. Jeg havde en HW 6.1 der ikke kunne opdateres i radiomodulet, og det oplevede jeg ikke problemer med. På det tidspunkt havde jeg ca 6-8 dimmere siddende ved tavlen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Per Andresen Besvaret May 21, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Først engang tak for svarene. Jeg er lidt i tvivl, hvis jeg opdatere firmware og det går galt Hvad sker der så ? Kan jeg ikke tænde lyset mere eller kan man rulle tilbage ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 15 minutter siden, Per Andresen skrev: Først engang tak for svarene. Jeg er lidt i tvivl, hvis jeg opdatere firmware og det går galt Hvad sker der så ? Kan jeg ikke tænde lyset mere eller kan man rulle tilbage ? Du kan godt gå tilbage hvis du vil. Men bare smid 1.99 åå som Lars anbefaler. Den kører fint på den controller. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Per Andresen Besvaret May 21, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Så er den opdateret Men jeg får følgende besked : Fatal DEBUG: VITAL THREAD 'WebServer - user port' DIED! Det hele virker som det skal (tror jeg) Nogen ideer til det ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Det er en fejl som sometider optræder. LK vil ikke rigtig ud med hvad det er, men når jeg har set den, passer det med tidspunktet for hvornår min controller er genstartet af sig selv. Det er dog langt fra ved hver genstart at jeg kan se fejlen. Som du kan se er datoen på fejlen nogle dage gammel (17/5-2017), så fejlen er ikke opstået i forbindelse med firmware upgraden. Det lader til at du har en controller, hvor IO og RF ikke kan opdateres. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Per Andresen Besvaret May 21, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Ok, sorry Jeg er nu... Derfor de mange spørgsmål, IO og RF kan ikke opdateres, hvad betyder det for mit system ? Er det noget jeg skal være nervøs for ? Og hvad med den anden fejl ? Er det bare at leve med den eller betyder det noget ? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret May 21, 2017 Rapporter Share Besvaret May 21, 2017 Hvis ellers du ikke har nogle problemer med din IHC installation, så betyder de 2 fejl ikke noget. Vi andre lever fint med dem. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Per Andresen
Hej i forummet.
Det lyder som en dårlig joke, men for 8 år side glemte jeg mit password til min controller. fik rådet koble dig på via USB
Det nåede jeg så i dag :-)
Nu kan jeg hverken huske versions nummer eller software modeller
Jeg prøvede at koble mig på via usb men fik den vedhæftede fejl (USB kan ikke findes)
Efter lang tids bøvnel læste jeg om firmware updater, den kørte jeg og fik det ud der er på det andet billede..
Nu er spørgsmålet, what to do, og hvad har jeg af hardware mm
Nogen der kan hjælpe ?
/Per
Link til kommentar
Del på andre sites
14 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts