Hop til indhold
  • 0

Pimping my IHC med forbruksmåling av kwh med touchpanel i døren

Joarsk
 Share

Spørgsmål

Hei,

Jeg har en ide om å lage hull I kabinettskapdøren min som leder inn til IHC systemet og sette inn et touch panel. Tanken er å programmere touchpanelet til å mottat signaler fra en arduino eller lignende som videre mottar signaler fra ampermeter rundt forsyningskablene for å måle forbruk av kwh som kan sammenliknes med strømmåleren I huset. I tillegg tenkte jeg å lage en graf logging I skjermen slik at man kan se forbruk fra dag til dag. Jeg regner med å programmere funksjonene med arduino eller rasbian med touch panel som HMI.

Er det noen som har hatt lignende ideer og satt de ut I livet? erfaringer?

Hvilke prouktet vil dere anbefale til et slikt prosjekt?

Innspill og kommentarer?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Du skal bruge en el-måler med SO pulsudgang på. Helst en med 1000 puls pr KW/h så har du den bedste opløsning. Du kobler dine pulser til et IHC input modul og sætter en funktionsblok op til at tælle pulserne sammen og dem kan du få vist på en iPad. Der kan du sætte det op så du får vist forbrug dag for dag, uge, måned og år.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tusen takk :) - lurer på om jeg kan få net eier til å åpne en kommunikasjonsport til smart-måleren som nettopp er blitt installert I mitt hus... hmm. Dersom ikke, har du forslag til el-måler med SO pulsutgang og riktig oppløsning?

Redigeret af Joarsk
feilstavelse
Link til kommentar
Del på andre sites