Hop til indhold
  • 0

Firmwareloaderen

Steen Aalbæk Pedersen
 Share

Spørgsmål

Vil gerne uploade ny firmware, men kan ikke finde software der beskrives "Firmewareloaderen" hvor findes den?

DEN ER FUNDET !

Jeg har en IHC fra 2006, der altid i perioder har opført sig underlig, derfor vil jeg gerne starte med at firmwareopdater controlleren.

Redigeret af Steen Aalbæk Pedersen
problemet løst
Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Vær opmærksom på at nyeste firmware er 2.7.220 for en controller fra 2006, og at du skal opgrader til 2.7.199 før du går på 2.7.220. Personligt vil jeg kun opgrader til 2.7.119, da denne firmware synes at være mere stabil end 2.7.220.

Eneste forskel på 2.7.199 og 2.7.220 er support for fugt og lux sensor, men dem har du næppe i en installation fra 2006.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
6 timer siden, Lars1 skrev:

Hvorvidt et produkt virker, afhænger jo af hvordan man definer virker. I.flg. Schneider er en auto genstart med 3-14 dages mellemrum ikke noget problem. Så jvf. dem virker deres produkt.

Hvis de kan garantere at denne "auto" genstart ikke generer funktioner, så har de principielt ret. Jeg tror dog ikke jeg ville satse på, at få decideret ret, hvis jeg var Schneider. En umotiveret genstart må efter min mening betyde, at der intet fungere i lige præcis den tid det tager at genstarte.. Viola!, deres "auto" genstart har genereret funktioner. Produktet virker ikke. 
I øvrigt tror jeg heller ikke den "feature" er beskrevet i vejledningen. Det kunne ellers være den del der reddede deres rø*!

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
4 timer siden, Kandersen skrev:

Hvis de kan garantere at denne "auto" genstart ikke generer funktioner, så har de principielt ret. Jeg tror dog ikke jeg ville satse på, at få decideret ret, hvis jeg var Schneider. En umotiveret genstart må efter min mening betyde, at der intet fungere i lige præcis den tid det tager at genstarte.. Viola!, deres "auto" genstart har genereret funktioner. Produktet virker ikke. 
I øvrigt tror jeg heller ikke den "feature" er beskrevet i vejledningen. Det kunne ellers være den del der reddede deres rø*!

Det er egentlig ligegyldigt hvad vi mener. Schneider har flere gange officelt udtalt at en daglig uplanlagt genstart ikke er et problem. Indtil nogen får en højre myndigheds ord for at dette ikke er korrekt, er det det som gælder.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej 

jeg har også problemer med at controlleren en gang imellem genstarter( ikke så tit længere efter opdatering) jeg har koblet et relæ til min tyverialarm et NC relæ som kun er trukket hvis et vindue står åben. Men ved genstart hvor jeg ikke er hjemme og alarmen er slået til, når controlleren at trække relæet kort og dermed får jeg en opringning fra mit alarmselskab :-( Ved ikke om jeg kan undgå dette på nogen måder? Mvh Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
15 timer siden, Søren E skrev:

Hej 

jeg har også problemer med at controlleren en gang imellem genstarter( ikke så tit længere efter opdatering) jeg har koblet et relæ til min tyverialarm et NC relæ som kun er trukket hvis et vindue står åben. Men ved genstart hvor jeg ikke er hjemme og alarmen er slået til, når controlleren at trække relæet kort og dermed får jeg en opringning fra mit alarmselskab :-( Ved ikke om jeg kan undgå dette på nogen måder? Mvh Søren

Lidt afhængig af hvordan dit program er skrevet, og hvordan genstarten sker kan det godt lade sig gøre i nogle tilfælde. Når min controller genstarter, er det ikke hvergang lyset blinker. Specielt udgange hvor som man har programeret til at huske instillingen ved genstart synes at være gode til at holde lyset uden blink.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
13 timer siden, Steen Aalbæk Pedersen skrev:

Jeg arbejder i automationsverden, så er meget overrasket over at Schneider mener at autorestart er ”normal” – det vil vores kunder ikke være tilfredse med. Har pt. kun gode oplevelse med opdateringen fra version år 2006.

Well. LK IHC bygger på HW og teknologier fra før 2006. Dengang var kravene til home automation noget lavere.

En af grundene til at vi ser flere autorestart med de nyer firmware er at krypterings algorithmerne m.m. lægger mere load på processorerne end de gjorde for 10 år siden. Dertil kommer at der er MEGET mere støj i form af broadcasts på netværket idag. LK IHC TCP/IP stacket er fra det forrige år hundrede og ikke opdateret siden. Den er LANGT mere følsom over for netværks støj end moderne IP stacks.

Link til kommentar
Del på andre sites