BrianPedersen Skrevet April 23, 2017 Rapporter Share Skrevet April 23, 2017 Hej... Efter jeg er begyndt at lege med openHAB er jeg også blevet lidt interesseret i at kunne styre mine allerede indbyggede RGB strips... har kikket på philips hue, men syntes det er dyrt, og jeg ville skulle skifte alle mine allerede installerede RGB strips Jeg har idag flere RBG strips monteret rundt om i hytten, men disse er bare styret med 24V relæer fra en output 24 og begrænset i farvevalg, samt ingen dim eller fade funktioner, derfor kunne jeg godt tænke mig noget der kunne styres med openHAB, og color picker, har googlet lidt på det, og fundet frem til at jeg kan bygge noget med en arduino og en velleman shield, til fornuftige penge, men er her evt nogle som har gjort noget andet, som jeg ikke er faldet over endnu.. evt en færdig "styring" der kan sættes direkte på netværket, og fanges af openhab? jeg har også faldet over nogle billige DMX styringer på ebay, men jeg kan ikke helt lure om jeg kan sætte et interface på, som kan med openHAB Nogle gode ideer? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ravni Besvaret April 24, 2017 Rapporter Share Besvaret April 24, 2017 du kan evt bruge dine eksisterende Strips og styre dem med HUE, har jeg selv overvejet og indkøbt dele til faktisk. så kan du bruge længere og billigere Strips og kun nøjes med at købe startkittet til HUE Led strip, se evt Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret April 24, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2017 Det var værd at kikke nærmere på, jeg havde selv haft tanken, men så googlede jeg et billede hvor jeg kunne se at hue båndet havde 6 ledere og troede ikke det kunne, det er måske et gammelt kit han leger med i videoen, men det var da værd at kikke nærmere på... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret April 24, 2017 Rapporter Share Besvaret April 24, 2017 Eller er der flere driver der køre z-ware f.eks. Fibaro RGBW controller. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
BrianPedersen Besvaret April 24, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2017 1 time siden, Momme skrev: Eller er der flere driver der køre z-ware f.eks. Fibaro RGBW controller. Det var jo også en mulighed... men skal jeg så have sådan et fibaro kontrolcenter til 1200kr at linke den op imod, eller...? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Momme Besvaret May 7, 2017 Rapporter Share Besvaret May 7, 2017 Det er ikke nødvendig du kan med en zware usb adapter bruge samme pi som køre openhab. Jeg mener det jeg har er til under 600,- Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts