Hop til indhold
  • 0

Ændring af "URE"

Nuser49
 Share

Spørgsmål

Her kommer på ny et typisk nybegynder spørgsmål: Mit udendørs lys tænder/slukker på tidspunkter, der ikke passer mig. Lampen bliver styret af henh.vis skumringsrelæ og 4 forskellige "URE", som jeg kan se i FB: man-tors, fre, lør og søndag. Hvis jeg ændrer klokkeslæt i disse URE i FB, er det så det, eller skal der andet til? Ellers er det jo næsten "for nemt"! Der er også en TIMER, der pt. står med 1 time i FB, kan dette også blot ændres her? TIMER virker åbenbart kun "uden for" skumringsrelæets intervaller, er dette korrekt opfattet? Eller bliver relæet overtrumfet, hvis jeg først manuelt har slukket på afbryderen?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• -1

Hej

Hvis jeg har læst og forstået din post rigtigt har jeg et bud der lyder på:

Det kommer an på hvordan det er bygget op, men jeg kunne forestille mig at det virker med på den måde at skumringsrelæet skal være aktivt som den første betingelse og uret skal være aktivt som betingelse nummer 2 før lyset tænder. Hvis du ændre tiderne så vil du også ændre hvornår de tænder. Det samme med den "timer". Sådan som du beskriver det kan du overstyre både skumringsrelæ og ure. Hvis du trykker på tasten når skumringsrelæet ikke er aktivt vil lyset være tændt i den tid som timeren er sat til.

Er det rigtigt?

Du kan altid prøve at ændre tiderne, det sker der intet ved. Prøv at ændre tiderne og se om det virker som du gerne vil have det.

HUSK: At lave en backup af hele dit program før du går i gang, bare for en sikkerhedsskyld.

Mvh

Link til kommentar
Del på andre sites