Klaus Borge Skrevet April 9, 2017 Rapporter Share Skrevet April 9, 2017 Nogen der kan komme med et par hints til en funktion der kan starte med lang kip og slukke med kort kip. Jeg vil have en "sikker/ børnesikker" start og en hurtig sluk af en affaldskværn. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 9, 2017 Rapporter Share Besvaret April 9, 2017 Du kan sikkert kombinere en standard kip FB med en kort/lang FB og en betinget FB. Ellers må vi jo bare lave en FB til dig som er meget lang tid om at tænde, men slukker med det samme uanset tryktid. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Klaus Borge Besvaret April 9, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2017 Tak Lars Den er jo lidt kringlet, tror du man kan gøre det med en betinget FB? Det lange tryk vil altid slukke vil det ikke? For man den igang? Jeg leger lidt med det senere Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 9, 2017 Rapporter Share Besvaret April 9, 2017 Du kobler langt tryk til tænd på kip FB'n. Kort tryk til sluk gennem en betinget FB hvor du kobler udgangen fra kip FB'n til Permit. På den måde vil kort tryk kun virke som sluk, når der er tændt. Ellers vil det ingen effekt have. Det hele kan naturligvis programmet mere elegant i en og samme FB. Men ovenstående vil kunne lave det samme. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret April 10, 2017 Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Prøv om vedhæftede funktionsblok kan bruges. Klaus Borge.vis For at bruge blokken i dit eget projekt, skal du først gemme blokken og genstarte Visual. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Klaus Borge Besvaret April 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Hej Nu har jeg leget med det og det viser sig desværre at man ikke kan lave lange tryk med det tryk jeg har (Det er et specielt vandal IP68 tryk piezo tryk) Nogen der har en ide til at lave en "besværlig/ børnesikker" start og en hurtig sluk baseret på et tryk som kun kan pulse?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret April 10, 2017 Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Du kunne måske kodet så der skal 3-4-5 taste tryk inden for 2-3 sekunder til at aktivere. Det er hverttilfælde ikke normalt at man "leger" sådan med et tryk. Det skulle gerne sikre imod utilsigtet start/aktivering. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Klaus Borge Besvaret April 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Ok, så hvis der fx trykkes 3 gange inden for 2 sek og der så anvende en betingelsesblok på udgangen vil 1 puls slukke igen??Det er perfekt.... Jeg kan ikke lige finde en tæller i blokkene er der en blok du kan anbefale til dette formål? Mvh Klaus Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret April 10, 2017 Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Prøv om vedhæftede kan bruges. Klaus Borge.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Klaus Borge Besvaret April 10, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Du er for sej Henning, det virker perfekt i første hug. Det er ikke lykkes mig at snyde den endnu...;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret April 10, 2017 Rapporter Share Besvaret April 10, 2017 Det glæder mig at du kan bruge den. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Klaus Borge
Nogen der kan komme med et par hints til en funktion der kan starte med lang kip og slukke med kort kip. Jeg vil have en "sikker/ børnesikker" start og en hurtig sluk af en affaldskværn.
Link til kommentar
Del på andre sites
10 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts