Hop til indhold
  • 0

TermIhc - udlæse program til computer

Majlandt
 Share

Spørgsmål

Hej garvede ihc folk.

Jeg står og skal udlæse et program fra en gammel ihcterm controller, da den skal ombyttes. Men har læst mange er kommet til at slette programmet i denne forbindelse, hvilket jeg helst vil undgå da der ikke er dokumentation på installationen :-)

Er der nogle der kan give mig en vejleding/guide til hvordan jeg får programmet ud af controlleren uden at slette det? :-D

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
På 24/3/2017 at 23:40 , Majlandt skrev:

Hej garvede ihc folk.

Jeg står og skal udlæse et program fra en gammel ihcterm controller, da den skal ombyttes. Men har læst mange er kommet til at slette programmet i denne forbindelse, hvilket jeg helst vil undgå da der ikke er dokumentation på installationen :-)

Er der nogle der kan give mig en vejleding/guide til hvordan jeg får programmet ud af controlleren uden at slette det? :-D

På forhånd tak.

Du kan læse på side 72 i Manualen  hvordan du overfører programmet til din på. 

Det er nemmest hvis du har en pc med indbygget seriel port og maksimalt Windows 7. Du kan dog bruge en usb-seriel adapter. Der findes to typer, den ene har en driver der højest virker på Windows 7, og den anden kan også bruges til Windows 10 mfl. 

Softwaren henter du på LK'S hjemmeside. 

Det er et terminal program, du kan også bruge SSH, Hyperterminal, ZOC og lignende, men det er kun lk's der kan downloade filen. 

Jeg har aldrig været ude for at filen er blevet slettet ved download. Er det herinde du har læst at mange er kommet til at slette filen?

Du kan også downloade et serviceprogram så du kan aktivere alle outputs og se hvilke inputs der bliver aktiveret når du trykker åå dine tryk. 

Der er flere der har været igennem det samme som dig på det seneste, det kan du søge på i forummet. Jeg har også selv været på en ældre controller for nylig, dog var det er Visual 1 men også seriel, og har en pc der kan connecte hvis det er. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Bjarne,

Tak for svaret, glemte helt at få svaret tilbage efterfølgende. Det lykkedes og kan ikke huske hvor jeg havde læst det med, der var nogle der havde fået overskrevet programmet. Men når jeg aldrig havde prøvet at programmere i termihc, ville jeg helst ikke skulle rode mig ud i at skulle starte helt forfra :-) 

God weekend :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
8 timer siden, Majlandt skrev:

Hej Bjarne,

Tak for svaret, glemte helt at få svaret tilbage efterfølgende. Det lykkedes og kan ikke huske hvor jeg havde læst det med, der var nogle der havde fået overskrevet programmet. Men når jeg aldrig havde prøvet at programmere i termihc, ville jeg helst ikke skulle rode mig ud i at skulle starte helt forfra :-) 

God weekend :-)

Det lyder bare super. 

God weekend til dig også. 

Link til kommentar
Del på andre sites