Soylant Skrevet March 4, 2017 Rapporter Share Skrevet March 4, 2017 Hej hvor siger min røgalarmer et højt bip hver aften kl.23 ?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret March 5, 2017 Rapporter Share Besvaret March 5, 2017 Har lige kigget kort i det program, som du vedhæftede d. 9 januar, hvor du havde problemer med cirkulær reference. Er det stadig programmeret sådan? Hvis ja, er det måske fordi, at du fra soveværelset ved sluk alt, pauser din røgalarm i 15 min. Når de 15 min. er gået, giver lydgiveren et BIP, for at fortælle at røgalarmen er aktiv igen. Det fungerer iøvrigt ikke, at du har ført begge røgsensorer på samme indgang i din funktionsblok til røgalarm, da de så begge skal detektere røg, før du får alarm. Det er fordi at røgsensorerne bruger et NC signal til controlleren, og hvis kun den ene røgmelder bliver aktiveret, vil den anden røgmelder jo stadig holde indgangen ON = ingen alarm. Med hensyn til dine fejl med cirkulær reference, kan det måske være programmeringen af dine lydgivere der giver det problem. Du har ført en hel masse udgange fra forskellige funktionsblokke til dine lydgivere. Det er som udgangspunkt en meget dårlig idé, at udgangene i venstre skærmhalvdel er ført til mere end én udgang i en funktionsblok. Grunden til det er, at hvis udgangen sættes ON fra én funktionsblok, slår det signal så tilbage baglæns på de andre udgange den er ført til. Det kan kan derved give nogle utilsigtede hændelser, og i nogle tilfælde også sådan en cirkulær reference hvor programmet kører i ring, afhængig af hvordan funktionsblokkene er opbygget. For at undgå at din lydgiver bliver forbundet til mere end én funktionsblok, kan du føre de signaler fra forskellige funktionsblokke, som skal styre lydgiveren, til indgange (kun én på hver) på en "Eller-fb", og derfra føre udgangen til lydgiveren. Derved undgår man at signalet bliver ført baglæns til andre funktionsblokke. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Soylant Besvaret March 5, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 5, 2017 Hej Torben Tak for svaret :-) har rettet i programmet, kan jeg narre dig til at se om det er korrekt :-) Rettet_Røgsensor.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Soylant
Hej
hvor siger min røgalarmer et højt bip hver aften kl.23 ??
Link til kommentar
Del på andre sites
2 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts