Steen79 Skrevet March 1, 2017 Rapporter Share Skrevet March 1, 2017 Hej vi har købt hus med Ihc fra 2004. kan jeg udlæse programmet / diagram over hvordan det er opbygget og hvad skal jeg bruge til dette? min controller ser således ud på forhånd tak vh Steen Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret March 1, 2017 Rapporter Share Besvaret March 1, 2017 Hej Steen, og velkommen til IHC-user.dk. Ja det kan du godt. Du finder LK's hjemmeside og downloader Visual 1 programmet. Læser dokumentationen/vejledningen som følger med og bliver installeret på PC'n. Så forbinder du med en USB-RS232 dongle - måske med meget bøvl hvis det er en ny win10 maskine, og vupti så er du kørende. Herefter kommer så bøvlet med at lære IHC programmering osv. Den tid den sorg. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Damian Litka Besvaret March 1, 2017 Rapporter Share Besvaret March 1, 2017 Jeg brugte det her kabel fra Ebay RS232 DB9 Serial 9 pin to USB 2.0 Cable Adapter Smart Converter,Win 7 8 10 Machttp://www.ebay.com/itm/RS232-DB9-Serial-9-pin-to-USB-2-0-Cable-Adapter-Smart-Converter-Win-7-8-10-Mac-/361847269654?hash=item543fc72916:g:iKEAAOSwbdpWX8nV Og denne omformer: Gender Changer 9 pin Female to F Serial RS232 Adapterhttp://www.ebay.com/itm/Gender-Changer-9-pin-Female-to-F-Serial-RS232-Adapter-/380314922683?hash=item588c892ebb:g:Iz4AAOSw2s1Uvuon Software finder du på LK's hjemmeside.IHC Control Visual version 1.32 (.zip) Programmeringssoftware til IHC Control Systemet. Understøttes kun af Windows XP. Rs232 til USB driver til LK IHC Control 1.32 og IHC-Term (.zip) Installationsprogrammet til IHC Control® kabel USB-RS232 converter. Driveren understøtter Windows xp, vista og windows 7 (x86 og x64). Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Nicklas Rifseim Besvaret March 3, 2017 Rapporter Share Besvaret March 3, 2017 Hvor bor du henne i verden Steen? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steen79 Besvaret March 3, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 3, 2017 Mange tak for svar og links - det vil jeg give mig i kast med. Har heldigvis stadig en XP-maskine stående - dog stationær, men det skal nok gå Kommer fra Nordjylland - har opdateret profilen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Joker J Besvaret January 30, 2019 Rapporter Share Besvaret January 30, 2019 Hej Steen. Faldt lige over dette forum, og står i samme "problem" som dig, så inden jeg bevæger mig ud hvor jeg måske ikke kan bunde, ville jeg høre om det lykkedes dig at udlæse informationerne fra RS232 stikket...? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Steen79 Besvaret January 30, 2019 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 30, 2019 Hej jeg må desværre indrømme at jeg ikke har fået kigget mere på det. Andet end at jeg har fået fat i de kabler jeg skal bruge. Men skal da ha’ det gjort på et tidspunkt - fruen er ikke tilfreds med timeren på udelysene... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret January 31, 2019 Rapporter Share Besvaret January 31, 2019 Med den rette usb dingle og driver burde som sagt ikke være noget problem. Heller ikke fra en Win10 maskine. Næste hurdle er så at lære at forstå “IHC’ sk” Men ja det fleste kæmper meget bare for at få forbindelse i første omgang. På disse gamle controllere der der da trods alt ikke netværk at forholde sig til. Om der kun evt. også kunne være java problemer kan jeg ikke huske, men lur mig om ikke også det kan drille. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Bjarne Sørensen Besvaret February 2, 2019 Rapporter Share Besvaret February 2, 2019 På 31/1/2019 at 13:40 , Lars Jacobsen skrev: Med den rette usb dingle og driver burde som sagt ikke være noget problem. Heller ikke fra en Win10 maskine. Næste hurdle er så at lære at forstå “IHC’ sk” Men ja det fleste kæmper meget bare for at få forbindelse i første omgang. På disse gamle controllere der der da trods alt ikke netværk at forholde sig til. Om der kun evt. også kunne være java problemer kan jeg ikke huske, men lur mig om ikke også det kan drille. Der er heldigvis ikke noget Java at forholde sig til Hvis man ikke kan få forbindelse skal man genstarte controlleren (power og evt batteri tages fra, vent 30 sek og tænd igen) evt flere gange, også genstarte pc. Det er bedst at forbinde pc og controller mens pc og evt controller er slukket. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Steen79
Hej
vi har købt hus med Ihc fra 2004.
kan jeg udlæse programmet / diagram over hvordan det er opbygget og hvad skal jeg bruge til dette?
min controller ser således ud
på forhånd tak
vh Steen
Link til kommentar
Del på andre sites
8 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts