Hop til indhold
  • 0

Stueantenne til IHC net

stigp
 Share

Spørgsmål

Hej

Vi har opsagt vores almindelige TV pakker fra Stofa, da vi alligevel aldrig rigtigt brugte det. VI har i stedet valgt TV2 play, og så DR. Vi kan dog ikke installere DR TV appen på TV'et, når der ikke er noget antenne signal (lidt underligt). Tænker derfor at sætte en stueantenne på vores IHC net, så alle TV kan deles om signalet - lyder ideen okay?

Har fundet denne antenne? Tænker I den kan bruges? https://www.avxperten.dk/digital-stueantenne/dvb-t-antenne-med-lte-filter.asp

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Min erfaringer med indendørs TV antenner er rigtig dårlige, men jeg har heller ikke noget fælles antenne, og jeg klare mig med en udendørs antenne som f.eks. denne https://www.avxperten.dk/dvbt-antenne-udendoers/udendoers-dvb-t-antenne-konig-15db.asp (min ligner men er ikke præcis den model). Jeg køre også signalet gemmen IHC Net antenne forstærkeren, og det virker fint efter jeg nedjusterede gain på IHC net antenne forstærkeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Tak for svar, tror jeg vil prøve med den antenne i stedet. Som jeg læser det skal der ikke nogen strømforsyning til, men det kan være en fordel? Tilsluttede du strøm til din?

Nu skriver du at du nedjusterede gain på IHC net antenne forstærkeren - hvad er det, hvordan gør man?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Du kan sikkert bruge enhver udendørs antenne. Der er mindre forskel på de enkelte udendørs antenner end der er på en indendørs og en udendørs antenne. Problemet er at bygninger reducer signal styrken og kvaliteten.

IHC net antenne forstærkeren kan desværre ikke lever strøm til antennerne, så du er nød til at tilslutte strøm til en aktiv antennen De passive tråd antenner kræver ikke strøm. Men normalt følger der en adaptor og strømforsyning med, som du sætter på antenne kablet et sted mellem antennen og f.eks. IHC net antenne forstærkeren. Du behøver derfor fortsat kun at trække et antenne kabel til antennen.

Gain justeres lidt forskelligt afhænging af hvilken IHC Net antenne forstærker du har. Kig efter et lille hul hvor der står gain. I de hul sidder en lille skrue, som kan justeres med en meget lille skruetrækker.

Link til kommentar
Del på andre sites