Hop til indhold
  • 0

Ativere passiv / aktiv bruger på åbning af dørlås

Hmlfc
 Share

Spørgsmål

Hej.

Jeg har en dørlås som får 18VDC når den er åben og 0 VDC når den er låst.  Dette sker vha et relæ på udgangen på IHC´en..Jeg kan åbne dørlåse med mit kodetastetur fra LK.   Men jeg kan ikke aktivere passiv bruger på denne. Da åbning af døren sker som en "tilkobling" af alarm fuktion. Og det kan alle brugere jo altid gøre. Er der nogen der kan hjælpe. Jeg ønsker ikke aktiver totalalarmen i huset, da døren altid skal være låst. Undtagen ved brug af kode eller nøgle. Også skal den låse igen efter fx. 10 sek.

pfh tak

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ved ikke om det er noget lignende det vedhæftede du søger?

Den kan sammenkobles med alarmfunktionsblokken. Under indstillinger kan vælges om kodetastatur sidder udvendig eller indvendig. Ved valg af udvendig tastatur, låses med det samme alarm tilkobles, og der oplåses på timer ved frakobling af alarm. Ved valg af indvendig tastatur, oplåses på timer når alarmen tilkobles, så man kan komme ud af døren.

Der er desuden indgang til kip af dørlås (konstant), indgang for oplåsning på timer, og indgang for lås (anvendes evt. til at låse døren ved "godnat-tryk")

Hmlfc.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Torben.

Tak. Har leget lidt med det. Og ved ikke om jeg misforstår eller hvad... Men min dørlås udgang = OFF.   = Døren er låst.

Og derfor tror jeg at dit program gør det modsatte... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Kan ikke få det til at spille...

mvh

Henrik     

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 13/2/2017 at 00:11 , Hmlfc skrev:

Hej Torben.

Tak. Har leget lidt med det. Og ved ikke om jeg misforstår eller hvad... Men min dørlås udgang = OFF.   = Døren er låst.

Og derfor tror jeg at dit program gør det modsatte... Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Kan ikke få det til at spille...

mvh

Henrik     

Udgangen til dørlåsen er godt nok lavet så OFF = låst, hvis det altså passer at dørlåsen er låst når den er strømløs.

Er dit relæ mellem IHC og dørlås, godt nok monteret op med et NO kontaktsæt, eller er det måske et NC kontaktsæt?

Hvis det er et NC vil det selvfølgelig virke modsat, men det vil nok ikke være smart at bruge et NC, da din dør så låser op ved strømsvigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg har lavet det så når jeg slår alarmen fra får dørlåsen strøm i 30 sek.

Når alarmen ikke er slået til kan man trykke kode 2 på tastaturet uden for døren og så låser døren også op i 30 sek.

kode 2 kender venner og familien.

Det virker super fint hos os.

Låsen er en ASSA Abloy EL580 (Ja den har ikke 3 punkts lukke)

Vedhæftet er et lille program med min modificerede alarmblok og min blok for el-lås.

MVH Søren

Dørlås og IHC kodetastatur..vis

Link til kommentar
Del på andre sites