Jan Johansen Skrevet February 12, 2017 Rapporter Share Skrevet February 12, 2017 Hej Alle Har just taget Fb 6.3.2.f i brug og alt lys tænd/sluk fungerer som det skal. Jeg har dog den udfordring at når jeg afbryder min Hjemmesimulering forbliver "Indikering af hjemmesimulering er startet" On således at min diode forsætter med at blinke selv om der ingen simulering kører. ("Indikering af hjemmesimulering aktiv" er OFF) I mine øjne en bug i funktions blokken eller har jeg misforstået noget? Nogen der har erfaring i brug af "Indikering af hjemmesimulering er startet"? /Jan Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret February 12, 2017 Rapporter Share Besvaret February 12, 2017 Jeg bruger ikke selv den funktionsblok, men i simulering ser det nu ud til, at udgangen til indikering opfører sig som den skal. Nu hæfter jeg mig ved, at du siger at din diode blinker videre, og da den udgang til indikering i 6.3.2.f. ikke blinker når simulering er aktiv, må du have sammensat den med en anden funktionsblok, så tror du skal kigge i retning af hvordan du har sat de funktionsblokke sammen. Læg evt. dit program op, hvis du skal have hjælp til fejlsøgningen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Jan Johansen Besvaret February 12, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 12, 2017 Hej Torben Enig, i min simulering virker det fint overordnet set. Jeg har aktiv udgangen lagt ind på 4.1.11.a derfor blink, problemet er det samme uden 4.1.11.a. Der er ingen problemer når.: Hjemmesimulering er sat til via Kip samt Skumring aktiv & Ur aktiv udgangen "HjemSim Startet" går On. Når enten Skumring eller ur går Off går "HjemSim Startet" også Off. Det er som det skal være. Problemet viser sig når Hjemmesimulering bliver sat til Off via Kip mens Skumring og Ur er aktiv så forsætter "HjemSim Startet" med at være On - derfor min tanke om at det er en bug i Fb. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 TorbenSørensen Besvaret February 12, 2017 Rapporter Share Besvaret February 12, 2017 Det jeg mener er, at udgang til indikering (begge 2) opfører sig som de skal i simulering, når de ikke er sammenkoblet med noget, så fejlen må have noget at gøre med hvordan du kobler dem videre til andre funktionsblokke eller direkte til diode. Hvis du eksempelvis bruger den samme diode til flere ting, kan den virke helt utilsigtet baglæns gennem funktionsblokken - altså hvis en funktionsblok vil have den slukket, men den så bliver sat on/til at blinke via en anden funktionsblok. Så vil udgangen i den funktionsblok som egentlig skulle være slukket også blive sat on/til at blinke baglæns gennem sammenkoblingen i programmet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Jan Johansen
Hej Alle
Har just taget Fb 6.3.2.f i brug og alt lys tænd/sluk fungerer som det skal. Jeg har dog den udfordring at når jeg afbryder min Hjemmesimulering
forbliver "Indikering af hjemmesimulering er startet" On således at min diode forsætter med at blinke selv om der ingen simulering kører.
("Indikering af hjemmesimulering aktiv" er OFF)
I mine øjne en bug i funktions blokken eller har jeg misforstået noget?
Nogen der har erfaring i brug af "Indikering af hjemmesimulering er startet"?
/Jan
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts