Hop til indhold
  • 0

Wireless ø80 HW1 vs. HW2 min. Belastning

Szafranski
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0
21 timer siden, Szafranski skrev:

Som jeg har forstået det, så skal min. Belastningen på hw2 være 5w mod 20w på hw1.

Hvis nu jeg sætter 2 11w led pærer i hw1, vil jeg så få problem med blinkende lys, hvis jeg dæmper disse? Eller er de 2 x 11w en konstant belastning for LU selvom de er dæmpet.

Njaaaa, det er jo det helt store spørgsmål til 1000 kr :D

Min erfaring siger at det kan være svært at tænde lyset hvis minimumsbelastningen ikke er opfyldt.

Men jeg vil mene at du ikke for nogle problemer med det setup der.
Den minimumsbelastning skal ses som lyskildens nominelle effekt, så det er den stemplede effekt på lyskilden du skal gå ud fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Min erfaring siger at det kan være svært at tænde lyset hvis minimumsbelastningen ikke er opfyldt.

Den minimumsbelastning skal ses som lyskildens nominelle effekt, så det er den stemplede effekt på lyskilden du skal gå ud fra.

Jeg prøver at købe 2 stk. Så en Philips master (kan ikke huske resten) hos ao i mandags, de gav et super flot lys, desværre kunne de max fås i 7.5w. Det er også bare så voldsomt at udskifte LU, kun for at kunne benytte led pærer. :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
3 timer siden, Szafranski skrev:

Jeg prøver at købe 2 stk. Så en Philips master (kan ikke huske resten) hos ao i mandags, de gav et super flot lys, desværre kunne de max fås i 7.5w. Det er også bare så voldsomt at udskifte LU, kun for at kunne benytte led pærer. :-/

Jeg har 2 stk E27 Osram 6W på en wireless uni 250 og det går lige, det eneste problem er hvis de tænder på for lav styrke så blinker de inden de tænder helt. Det er sku ikke helt godt. :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
På 9/2/2017 at 15:01 , Bjarne Sørensen skrev:

Så fik jeg købt to 10w Osram led Glow dim i Bauhaus. De blinker ikke, men lyser konstant. Så selv med 20w på, virker det ikke. :-( 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
9 timer siden, Szafranski skrev:

Så fik jeg købt to 10w Osram led Glow dim i Bauhaus. De blinker ikke, men lyser konstant. Så selv med 20w på, virker det ikke. :-( 

Arg. Bortset fra det så har jeg for nyligt købt E27 LED i Ikea, de er meget billige og de kører fint her ved mig. Dog kun et stk på en hw 2. 

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
10 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Arg. Bortset fra det så har jeg for nyligt købt E27 LED i Ikea, de er meget billige og de kører fint her ved mig. Dog kun et stk på en hw 2. 

Har ikke noget mod Ikea, men savner bare det orange/rødlige skær som kommer ved en almindelig halogen. Derfor afprøver jeg kun dimtone, glow dim, dim2warm osv. Det har Ikea endnu ikke i deres pærer. 

Da jeg i Bryggerset har en hw2 siddende, som bruges til to små lamper, med gu4 20w, så piller jeg nok det ned og skifter ud med det hw1 i køkkenet. Så er et problem løst :-) De 2 20w er sjældent tændt og kun på lavt niveau, så det går nok de ikke er led 

Link til kommentar
Del på andre sites