cis2131 Besvaret March 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 27, 2018 17 hours ago, Bjarne Sørensen said: Jeg er blevet noget rusten i IHC-Bridge siden jeg brugte det sidst. Hvordan får jeg de gamle homekit enheder værkfra homekit på tlf og får forbindelse til de nye? Jeg har fundet mine temp sensorer så nu kan jeg se dem under temperatursensorer, mog de dukker også op i temperatur grafer enkeltvis, men jeg kan ikke se hvilke rum de er fra, det er lige som om at teksten er for lang. Normalt skal du bare slette dit hjem på telefoene, og logge ud af icloud på dit apple tv. Herefter skifter du navn, mac og pin på homkeit i IHC Bridge, trykker på slet cache og herefter Gem knappen. Så burde du være helt nulstillet og klar til at tilføje igen. Tekster kan du tilrette under IHC Kanaler, jeg sammensætter bare en tekst fra forskellige felter i projektet. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret March 27, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 27, 2018 10 hours ago, MartinB said: Fantastisk project, og smukt udført. glæder mig som et lille barn. Men jeg kan ikke få lov at tilføje ihc-bridge til min home app, den siger setup code is incorrect. har prøvet ast skifte kode, genstarte (flere gange) PS det ser ikke ud til at nulstill knappen virker. Nogle der kan hjælpe med at knække "koden" :-) Update: er gået igang med at starte forfra :-) kunne ikke vente, så venter på rufus bliver færdig. Hej Mertin Sig til hvis det fortsat driller, så skal jeg nok se om ikke jeg kan hjælpe dig. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MartinB Besvaret March 27, 2018 Rapporter Share Besvaret March 27, 2018 Fik forbindelse i morges. Lod være med at pille ved koden i runde 2, så spillede det bare. tak Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MartinB Besvaret March 27, 2018 Rapporter Share Besvaret March 27, 2018 4 timer siden, cis2131 skrev: Hej Mertin Sig til hvis det fortsat driller, så skal jeg nok se om ikke jeg kan hjælpe dig. Claus Hej Claus. Øv det driller aligevel, da jeg kom hjem idag og ville forbinde min iphone, så kan homekit ikke finde ihc bridge. alt ser ok ud inde på system status !! gode ideer ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret March 29, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 29, 2018 On 3/27/2018 at 10:03 PM, MartinB said: Hej Claus. Øv det driller aligevel, da jeg kom hjem idag og ville forbinde min iphone, så kan homekit ikke finde ihc bridge. alt ser ok ud inde på system status !! gode ideer ? Har lige trukket en status fra den, og alt ser fint ud, men din homekit opsætning er tom.. Har du husket at trykke på gem knappen i toppen af siden ?. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret March 30, 2018 Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 Efter at have været væk fra IHC-Bridge i et godt stykke tid, ville jeg gerne prøve igen. Men jeg kan bare ikke få det til at virke. Den skriver i status. Homekit - Kører ikke (Kan ikke få Home appen til at finde IHC-Bridge) Licensstatus - Ikke aktiveret (Jeg har både prøvet at lave en nøgle, men også bruge min gamle. Intet af det virker) Hvordan komme jeg videre? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret March 30, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 2 minutes ago, Szafranski said: Efter at have været væk fra IHC-Bridge i et godt stykke tid, ville jeg gerne prøve igen. Men jeg kan bare ikke få det til at virke. Den skriver i status. Homekit - Kører ikke (Kan ikke få Home appen til at finde IHC-Bridge) Licensstatus - Ikke aktiveret (Jeg har både prøvet at lave en nøgle, men også bruge min gamle. Intet af det virker) Hvordan komme jeg videre? Hvilken version er du på?. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Szafranski Besvaret March 30, 2018 Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 23 minutter siden, cis2131 skrev: Hvilken version er du på?. Claus Nyeste. Lige hentet i dag Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret March 30, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 1 minute ago, Szafranski said: Nyeste. Lige hentet i dag Send lige din nøgle i en pb Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Friis1354922272 Besvaret March 30, 2018 Rapporter Share Besvaret March 30, 2018 Er der andre der bruger Pushover? Mine regler trigges til midnat hver dag kl 0.00 og så præcis er postnord ikke Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lasse Fugmann Kristensen Besvaret March 31, 2018 Rapporter Share Besvaret March 31, 2018 Vil der komme en udgave til RPI 3B+? Har netop købt sådan en 3 stykker, men de er jo desværre endnu ikke understøttet Lyngvej 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
sbay Besvaret April 4, 2018 Rapporter Share Besvaret April 4, 2018 Nu får jeg også denne fejl: Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 661 Har genstartet et par gange - uden det løser det :-( Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Stryhn Besvaret April 4, 2018 Rapporter Share Besvaret April 4, 2018 35 minutes ago, sbay said: Nu får jeg også denne fejl: Fatal error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2) in /var/www/html/connections/Connection.php on line 661 Har genstartet et par gange - uden det løser det :-( Den har jeg haft og det betyder at disken er fuld, skrivebeskyttet eller beskadiget. Jeg startede forfra med at hente image og oprette kanalerne, og jeg har ikke haft problemer siden. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
sbay Besvaret April 4, 2018 Rapporter Share Besvaret April 4, 2018 Når jeg tjekker kortet, skulle der være nok plads. Jeg satte en skærm til, og PI'en boot'er men kommer med en fejl undervejs. Til slut ender den dog ved IHC bridge login (som jeg ikke kender) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret April 8, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2018 On 4/4/2018 at 2:05 PM, sbay said: Når jeg tjekker kortet, skulle der være nok plads. Jeg satte en skærm til, og PI'en boot'er men kommer med en fejl undervejs. Til slut ender den dog ved IHC bridge login (som jeg ikke kender) Er lidt i tvivl om hvad den fejl betyder, men det ligner at den prøver at få en ip adresse fra en dhcp server som ikke kommer. Melder den ind på ihcbridge.ease.dk siden ?. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret April 8, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2018 On 3/31/2018 at 11:06 AM, Lasse Fugmann Kristensen said: Vil der komme en udgave til RPI 3B+? Har netop købt sådan en 3 stykker, men de er jo desværre endnu ikke understøttet Det skal der nok komme, men har ikke lige selv en jeg kan bygge et image på. Skal nok købe den ved lejlighed. Lasse Fugmann Kristensen 1 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret April 8, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 8, 2018 On 3/30/2018 at 8:44 PM, Peter Friis1354922272 said: Er der andre der bruger Pushover? Mine regler trigges til midnat hver dag kl 0.00 og så præcis er postnord ikke Hvilken version kører du med.? I nogle af de ældre versioner, havde jeg et cronjob, som loggede ud af IHC, og på igen. For at håndtere timeout. Det kunne godt trigge pushovers. Men det burde være lavet om i 2.10 + Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Peter Friis1354922272 Besvaret April 9, 2018 Rapporter Share Besvaret April 9, 2018 Hej Claus kører 2.11, har aktiveret Remote support hvis du vil se efter / Peter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lyngby Besvaret April 9, 2018 Rapporter Share Besvaret April 9, 2018 Hejsa, Hvad skal man gøre for at blive opgraderet til nyeste version - pt. kører jeg 2.10 På forhånd tak Michael Lyngby Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
sbay Besvaret April 12, 2018 Rapporter Share Besvaret April 12, 2018 På 4/8/2018 at 22:08 , cis2131 skrev: Er lidt i tvivl om hvad den fejl betyder, men det ligner at den prøver at få en ip adresse fra en dhcp server som ikke kommer. Melder den ind på ihcbridge.ease.dk siden ?. Claus Er ikke sikker på hvad du mener med om den melder ind på ihcbridge.ease.dk siden? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kimovitzh Besvaret April 12, 2018 Rapporter Share Besvaret April 12, 2018 Jeg får denne. Har prøvet at genstarte, tømme cache mm. Har aktiveret remote support. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kimovitzh Besvaret April 13, 2018 Rapporter Share Besvaret April 13, 2018 Er der lagt op til at der i automatisering kan laves en opbygning som denne, så man kan få nogle betingelser med? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret April 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 13, 2018 Hej Kim Du har flere dubletter på navne.. Det kan homekit ikke håndtere. Du skal omdøbe dem i IHC-Bridge, så der ikke er 2 ens. Hvis du vil have dem til at hedde det samme, så kan du ændre navnene i homekit appen bagefter. Du har dubletter på temperatur følere, udfange og Sonos. Feks. Magnetkontaktsæt Indgang Magnetkontaktsæt Værelse forekommer flere gange De fleste temperatur følere hedder også det samme. Du har 2 Sonos højtalere som hedder stue. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kimovitzh Besvaret April 13, 2018 Rapporter Share Besvaret April 13, 2018 1 time siden, cis2131 skrev: Hej Kim Du har flere dubletter på navne.. Det kan homekit ikke håndtere. Du skal omdøbe dem i IHC-Bridge, så der ikke er 2 ens. Hvis du vil have dem til at hedde det samme, så kan du ændre navnene i homekit appen bagefter. Du har dubletter på temperatur følere, udfange og Sonos. Feks. Magnetkontaktsæt Indgang Magnetkontaktsæt Værelse forekommer flere gange De fleste temperatur følere hedder også det samme. Du har 2 Sonos højtalere som hedder stue. Claus Er det kun under "IHC-Kanaler" at dett er et problem eller er det også under "IHC-Projekt"? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
cis2131 Besvaret April 13, 2018 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 13, 2018 5 minutes ago, Kimovitzh said: Er det kun under "IHC-Kanaler" at dett er et problem eller er det også under "IHC-Projekt"? Det er primært i IHC Kanaler, men også andre steder som ender med at give en knap i Homekit, at der ikke må være sammenfald. IHC Projekt, er bare programmet fra controlleren, det kan du ikke rette i fra IHC-Bridge, men det er de navne jeg opretter dem med, så har du dubletter der, så skal du tilpasse navnene i IHC Kanaler. Claus Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts